הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת לפנתאון: ג'ניפר לופז ושאקירה בהופעת חייהן
סופרבול 2020 כבר מאחורינו, ואף אחד לא יכול להפסיק לדבר על מופע המחצית המחשמל, בהובלתן של שתי זמרות מוכשרות, אנרגטיות וממגנטות. מה חשבנו על המופע המושקע ומהן השלכותיו התרבותיות

לפני שאנו צוללים לכל הקשור בג'ניפר לופז ושאקירה – הירכיים, עמוד הריקוד, הצחוק המשובב של בתה של ג'ניפר – בואו ניקח דקה בשביל לסקור מה ארגנו לנו השנה במיאמי, וגם מהן השלכות התרבותיות של הטקס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ניפר לופז ושאקירה

העובדה ששתי נשים לטיניות תפסו פיקוד והופיעו על הבימה הנצפית ביותר באמריקה, בפעם הראשונה מאז הופעתה של גלוריה אסטפן בשנת 1999, הופעה שסימנה סובלנות ואחדות; למעשה ביקורת רבה נשמעה לאחר המופע בשנה שעברה שכלל גברים בלבד (מארון 5 ושות'). החלטה מוזרה, בהתחשב במצב הליגה ומערכת היחסים המידרדרת עם כמה משחקניה, רובם אפרו-אמריקאים, שבחרו לכרוע ברך במהלך השמעת ההמנון הלאומי כמחאה נגד אלימות משטרתית וגזענות. השעיית שחקנים, דוחות כספיים ועונשים אחרים היו חלק מהאיומים של הליגה על השחקנים הסוררים. בשנת 2017, אפילו דונלד טרמפ לא וויתר והתבדח על חשבונם של האתלטים המוחים וקרא לפיטורם.

כעת ב-2020, לא רק שנשים ממוצא פורטוריקני וקולומביאני-לבנוני נבחרו למעמד ההיסטורי, עם 100 מיליון צופים ברחבי העולם, היא גם הופקה בשיתוף עם "Roc Nation", חברת הבידור שבבעלות הראפר ג'יי זי, בעבר תומך מסור של שחקן הפוטבול קולין קאפרניק, מחלוצי המחאה.

 

בוהקת - ג'יי לו והרקדנים

האם כל זה אומר שליגת הפוטבול הלאומית הפכה לארגון המסמל שוויון והכלה. כמובן שלא, אבל עושה רושם שההופעה היא צעד נוסף בכיוון הנכון, הכייון אפוא הוא ייצוג כוללני יותר בליגה שבעיתים התנהלה באופן ארכאי ופרימיטיבי.

אוקי, הלאה עם ההופעה, שהייתה קצבית ומהירה - כייף לטיני צרוף שהוגש על ידיי שתי אומניות שיודעות, טוב יותר מאחרים, איך להרים קהל עם צעדי הריקוד והאישיות הממגנטת שלהן.

לשתי הזמרות ניתן זמן שווה על הבמה העגולה שהוצבה על משטח הדשא; שאקירה היא זו שפתחה את הנאמבר ודרשה את אור הזרקורים עם גישה רוקיסטית למדי.

אף על שמדובר בשש דקות סוחפות, זה היה פחות או יותר מה שמעריצי הזמרת ציפו לו – הרבה ריקודי בטן פרובוקטיביים וסולו גיטרה מהמם.

עדיין, זה היה נאמבר נמרץ וצבעוני של הזמרת בת ה-43, אליה הצטרף כוכב הראגטון 'באד באני' עם ביצוע מהיר ללהיט שלו ושל קארדי בי, "I Like It"; השניים גם ביצעו את שירם של שאקריה ומאלומה, "Chantaje".

 

מתנשפים - שאקירה ושות'

שאקירה, באופן צפוי, סיימה עם הלהיט "Hips Don’t Lie", שהגיע למקום הראשון במצעדים. מיד לאחד מכן פינתה שאקירה את הבמה עבור לופז שותפתה, שהייתה אז תלויה על עמוד חשפניות, 4 מטרים מעל הבמה, לבושה עור מכף רגל ועד ראש. לופז במהרה ירדה ופצחה במחרוזת של כמה מלהיטיה הגדולים (“Jenny From The Block”, “Ain’t It Funny”, “Get Right”), בליווים של 24 רקדנים חסונים.

לאחר שנה מוצלחת למדי (2019) שעברה על ג'ניפר, שנה שבשיאה השיגה מועמדות לפרס גלובוס הזהב עבור תפקידה בדרמה הקולנועית 'נוכלות בלי חשבון', ג'יי לו, אחרי החלפת תלבושת מהירה, סיפקה הופעה מחשמלת לשיר "Waiting For Tonight" - רוקדת בקלות ומוכיחה, ללא צל של ספק, שהיא אכן עשתה את כל הפעלולים - על הבמה וגם על סט הסרט.

כוכבת העל, שאך לאחרונה חגגה 50 עם סיבוב הופעות עולמי, צירפה לבמה את אמן ההיפ הופ הקולומביאני ג'יי באלבין – באלבין לעולם ייזכר כבחור שזכה לרקוד צמוד לג'יי לו, בקרב מיליוני אנשים שלא הכירו אותו מבעוד מועד. "Mi Gente", שירו של הראפר, הושמע גם הוא בין הכאוס.

בקטע המרגש של הערב, בתה בת ה-11 של לופז, אם, תפסה את קדמת הבמה, בליווי תזמורת ילדים, וביצעה את "Let’s Get Loud", להיטה של אמה הגאה. לופז מצטרפת, עטויה במעיל פרוותי עליו מתנוסס דגל פורטו ריקו; ושאקירה שמצידה תפסה את סט התופים ונתנה בראש. שאקירה שבה מאוחר יותר לביצוע "Waka Waka", פסקול מונדיאל 2010.

 

ג'ניפר לופז ובתה, אם אנתוני

במסיבת העיתונאים שקדמה למופע, שאקירה וג'יי לו אמרו שהן רוצות להקדיש את הופעתן לקובי בראיינט, שחקן הכדורסל שקיפח חייו בתאונה, ובאותו הזמן לתת כוח ולהעלות את המורל של כל הנשים הלטיניות שיצפו בהן.

"כשאני חושבת על הבת שלי, ועל כל הילדות הצעירות שיראו מופע של שתי נשים לטיניות ש"עושות את זה" באמריקה, במיוחד בזמנים אלו - זה מאוד מחזק עבורנו".

גם הביקורות לא איחרו להגיע - רבים ברחבי הרשת הלינו על הופעה בעלת אופי מיני מוגזם - ריקודים על עמוד ותלבושות חשופות. "האם צפייה במופע של שתי בנות מיעוטים מעל גיל 40, רוקדות באופן פרובוקטיבי, מחזקת את הצופות הצעירות? או שמא חזרנו אחורה בזמן וחטאנו שוב בחיפצון נשים".

 

לא פראיירית - ג'ניפר לופז על העמוד

לסיכום, זו הייתה הופעה חורכת שעומדת בגאון לצד הופעות עבר של גאגא או אפילו ביונסה. לא היו גימיקים רבים – ולא הייתה מחווה לכבוד קובי בראיינט, זאת בניגוד לשמועות (הקהל עמד על רגליו לזכרו של קובי במהלך טקס הפתיחה).

בכל מקרה, לא נחוצים גימיקים כששתי דיוות מאחדות כוחות.

זו הייתה אחת לפנתיאון, ללא ספק. נקווה שהליגה תוכל עתה לשקם עצמה.

 

רשימת הביצועים המלאה

שאקירה: 

“She Wolf”

“Empire” (“Kashmir” Led Zeppelin outro)

“Whenever, Wherever”

“I Like It” (Cardi B, Bad Bunny and J Balvin cover, with Bad Bunny)

“Chantaje” (with Bad Bunny)

“Hips Don’t Lie”

ג'ניפר לופז:

“Jenny From The Block”

“Ain’t It Funny”

“Get Right”

“Waiting For Tonight” (with J Balvin)

“Love Don’t Cost A Thing” (with J Balvin)

“On The Floor”

“Let’s Get Loud” (with daughter Emme and Shakira)

“Waka Waka” (Shakira song, with Shakira)

 

צפו במופע המחצית:

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE