הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אין בעד מה: כלי פשוט ומפתיע להתמודדות עם תסמיני הצרבת
מיליונים בארצות הברית וברחבי העולם סובלים בכל יום מרפלוקס קיבתי-ושטי; הבעיה המטרידה כוללת הרגשת שריפה פנימית בחזה ובגרון, טעם חומצי בפה, קושי לבלוע וכד' - מסתבר שהכלי היעיל ביותר שביכולתו לסייע הוא נשימתכם.

לכמה בעיות מציקות יש פתרונות פשוטים למדי. דוגמא לאחת מהן היא רפלוקס קיבתי-ושטי, קרי צרבת. מיליונים בארצות הברית וברחבי העולם סובלים בכל יום מהמטרד המעצבן. מסתבר שהכלי היעיל ביותר שביכולתו לסייע הוא נשימתכם. פשוטו כמשמעו. התסמינים של הרפלוקס כוללים הרגשת שריפה פנימית בחזה ובגרון, טעם חומצי בפה, קושי לבלוע וכד'. אימון על נשימה בעזרת הסרעפת ("נשימה דרך הבטן"), תסייע לכם להילחם בסימפטומים השונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה Shutterstock

אז איך בדיוק זה עובד? הרשו לנו להסביר מהי נשימה בטנית ואיך עושים זאת באופן שיקל את תסמיני המחלה.

איך ולמה זה קורה?

חשוב להבין את המנגנון של הרפלוקס הקיבתי בכדי להבין את הקשר לנשימה. הסנסציה, הפוקדת אותנו בזמן הצרבת, מקורה בתוכן חומצי העולה במעלה הושט – שבניגוד לבטן, אינו מצויד בּבִטנה המגנה עליו מפני מיצי העיכול. שריר טבעתי מתפקד כסוגר ושטי ופועל כשסתום המונע ממזון לעלות חזרה במעלה הושט, לאחר שהגיע לבטן.

לפעמים השסתום "מזייף", כך מתאפשר לאוכל שבבטננו לחזור על עקבותיו. כשהשסתום לא עושה את עבודתו נאמנה, אתם מרגישים את תסמיני הצרבת.

למה נשימה היא חשובה

הסרעפת – שריר רב עוצמה המושך אוויר אל הריאות. מחקרים אחרונים מציעים שהדרך בה אנו משתמשים בסרעפת בזמן פעולת הנשימה משפיעה על תפקוד השסתום הטבעתי. לדוגמא, מחקר שפורסם בעיתון גַּסְטְרוֹאֶנְטְרוֹלוֹגְיָה הסיק כי סרעפת קפוצה מידי גורמת לשסתום להשתחרר לעיתים תכופות, והאפקטיביות שלה יורדת.

נשימה בטנית עוזרת לשרירי הבטן להתרחב ומאפשרת לסרעפת לזוז יותר ולהתהדק סביב הריאות - באופן זה אנו נושפים כמות גדולה יותר של אוויר. מנגד, נשימה בטנית מאפשרת לסרעפת להתרחב עמוק אל תוך אזור הבטן ולעזור לכם לשאוף יותר אוויר.

הווה אומר, אימון על נשימה זו יכול לתרום לפעילות תקינה של השסתום הושטי, בכך למנוע את הופעת הצרבת בטווח הארוך ולעזור עם התסמינים המיידיים.

איך להתאמן על נשימה בטנית

אילוסטרציה Shutterstock

  1. שכבו במקום נוח, עדיף על משטח קשה, ונשמו בטבעיות. הבחינו באופן בו החזה שלכם קם ונופל. מטרתכם לנשום עמוק לכיוון הבטן.
  2. הניחו יד אחת תחת הצלעות, את היד השנייה הניחו על החזה.
  3. קחו נשימה איטית וארוכה דרך אפכם ותנו לה "לטייל" כל הדרך אל בטנכם – על ידכם המונחת סמוך לבית החזה לעלות, בזמן שידכם השנייה נשארת סטטית.
  4. בזמן הנשיפה, התמקדו בהידוק שרירי הבטן וקירובם לעמוד השידרה. היד שעל בטנכם תיפול, בזמן שהיד המונחת על החזה תישאר במקומה. המשיכו לנשום כך במשך 5-10 דקות וחזרו על הפעולה באופן יומי.

ברגע שתפסתם את הרעיון בשכיבה, אתם מוזמנים לנסות להתאמן על כישורי הנשימה שלכם בזמן ישיבה או עמידה.

לבסוף, זכרו שאין להשתמש בכלי זה על בטן מלאה! וודאו שעבר זמן מספק מאז הארוחה האחרונה, לפני שאתם מנסים לתרגל את השיטה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE