הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף הקשר בין צריכת אגוזי מלך להאטה בתהליך הזדקנות המוח
הפעם נסקור את הממצאים המדעיים הקיימים בנושא צריכת אגוזי מלך, ונעזור לכם להבין האם תוכלו לסמוך על הקטנייה הבריאותית שתסייע לשפר את תפקוד ובריאות מוחנו

בטח שמעתם בעבר שאגוזי מלך טובים למוח, אבל מה בדיוק זה אומר; והאם הוכחו היתרונות הטיפוליים של האגוזים המלכותיים על יכולתנו הקוגניטיבית? הפעם נסקור את הממצאים המדעיים הקיימים בנושא צריכת אגוזי מלך, ונעזור לכם להבין האם תוכלו לסמוך על הקטנייה הבריאותית שתסייע לשפר את תפקוד ובריאות מוחנו.

הקשר בין אגוזי מלך לבריאות המוח

אגוזי מלך, ללא ספק, נמצאים גבוה ברשימת הקטניות הבריאות ביותר, עם יתרונות בריאותיים רבים ומרשימים, לרבות מאפיינים אנטי-דלקתיים, וכן היכולת להוריד רמות כולסטרול בגוף – שני אלה ידועות גם כיעילות ותורמות לבריאות מוחנו. יתרה מכך, אגוזים אלה גדושים בשומנים צמחיים, כגון אומגה-3 וחומצות אלפא-לינולאית, שמיטיבות עם זיכרוננו והכרתנו, עובדה שגרמה לחוקרים רבים לתהות האם צריכה יומית של אגוזי מלך מועילה לתפקוד בריא של המוח האנושי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

החל משנות ה-2000 המוקדמות, ניסויים ומחקרים רבים נערכו כדי לחזק את הקשר בין השניים, עם ניסוי משנת 2014, שנעשה על עכברים חולי אלצהיימר, וקבע שדיאטה עשירה באגוז זה משפרת את הזיכרון, יכול הלימוד, ואפילו מסייעת להוריד רמות חרדה.

המחקר האנושי הראשון שנערך, המבקש להוכיח את הקשר בין צריכת האגוז ליתרונותיו הקוגניטיביים, הופיע בשנת 2009 ואישר באופן חלקי את ההיפותזה ששוטחה מכבר.

64 נסיינים גויסו, כולם תלמידי מכללות – זיכרונם, יכולת הבנתם ומצב רוחם נמדדו לאורך שמונה שבועות, במהלכן הם חולקו לשתי קבוצות - לכל אחת, באופן משתנה, ניתנה מנת אגוזים יומית.

אתם כבר בטח מנחשים, המחקר היה די מצומצם ותקופת הניסיון גם כן קצרה למדי, אך אפילו בתקופה קצרה זו ולמרות מספר מצומצם של נתונים ונסיינים, דיאטה עשירה באגוזי מלך הוכחה כיעילה בשיפור יכולות קוגניטיביות בקרב הנבדקים. ממצא זה מצביע על צורך במחקר חדש ומקיף יותר בנושא. כעת יצא מחקר עדכני, משכנע ומהימן שמצא קשר מפתיע בין אגוזי מלך להידרדרות קוגניטיבית.

האם לאגוזי מלך היכולת להאט הידרדרות קוגניטיבית בקרב קהילת הקשישים?

אילוסטרציה

לפי שעה, המחקר המקיף ביותר, שחקר את היתרונות ההכרתיים שבצריכת אגוזי מלך בקרב קשישים, נערך בקליפורניה וספרד, ופורסם לאחרונה בעיתון האמריקני לתזונה קלינית. שמו של המחקר – 'אגוזי מלך והזדקנות בריאה'. המחקר בחן את ההשפעות הבריאותיות של צריכה יומית של אגוזי מלך, הוא בחן זאת בסיוע 708 קשישים (אחרי גיל 60), תושבי לומה לינדה שבקליפורניה וכן תושבי ברצלונה שבספרד.

לאורך שנתיים, חצי מהמשתתפים צרכו כמות יומית קבועה של אגוזים, בזמן שהחצי השני התנזר מהקטנייה באופן מוחלט. בתום שנתיים, נבחן זיכרונם של הנבדקים, ובדיקות (fMRI) נערכו בכדי למדוד את מחזור הדם במוח, ולבדוק האם חלה האטה בירידה הקוגניטיבית.

בקרב הנבדקים הבריאים, להם סיכון נמוך יותר לחוות הידרדרות הכרתית, לא נרשם כל שינוי ביכולת הזיכרון; כם זאת, בקרב אלה עם סיכון גבוה יותר, דוגמת קבוצת המעשנים, הוספת האגוז הפלאי לתפריט היומי תטיב פלאים ותמנע את המשך הידרדרותם השכלית. תוצאות אלו אולי אינן נשמעות מרעישות, אך הן עדיין די מרשימות – הוספת מאכל אחד לתפריטכם יכולה למזער נזקים ולהאט את קצב המחלה, במיוחד בקרב קבוצת הנבדקים שזקוקה, יותר מכולם, להגנה הנוספת והכל כך נחוצה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE