הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכם הסחר והתפרצות הקורונה: הנשיא טראמפ מתכונן לקראת נאום מצב האומה
בשעה 9:00 בלילה יגיע הנשיא לגבעת הקפיטול וינאם בפני מליאה מיוחדת של בית הנבחרים והסנאט, וזאת על רקע הליך ההדחה שמתקיים נגדו. הוא צפוי לדבר הרבה על הישגיו הכלכליים, בייחוד הסכם USMCA שנחתם באופן סופי רק לאחרונה

הערב יתקיים נאום "מצב האומה" השלישי של הנשיא טראמפ, ורבים רואים בו כאחד הנאומים החשובים עבור הנשיא, שכמובן חפץ בהשגת קדנציה נוספת בתפקידו. על אף שהליך ההדחה כנגד הנשיא מרחף מעל וושינגטון, טראמפ צפוי בעיקר להצביע על הישגיו הכלכליים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך "מצב האומה" אשתקד (צילום: רויטרס)

 

הנאום החשוב יחל בשעה 9:00 בערב (שעון מקומי, 6:00 בערב שחמ"ע) ויתקיים בגבעת הקפיטול במליאה מיוחדת של שני בתי הקונגרס - בית הנבחרים והסנאט. למרות שמדובר בנאום שמתקיים בכל שנה מאז 1913, זוהי רק הפעם השנייה בתולדות ארה"ב שנשיא מכהן מוסר את מצב האומה בזמן שהסנאט מקיים נגדו הליכי הדחה.

בפעם האחרונה היה ב-1999 בעת כהונתו של ביל קלינטון, ובמהלך הנאום הנשיא לשעבר כלל לא הזכיר את האישומים בסנאט. כאמור, המסר של הנשיא טראמפ יהיה בעיקר הישגיו הכלכליים, אך מעניין יהיה לראות את יבחר לומר כמה מילים על הדחתו. ההצבעה בנושא ההדחה, שבשלב זה נוטה לטובת הנשיא, צפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

אם הנשיא אכן יתאפק, יתכן שיצליח בעזרת נאומו למשוך אליו קולות מתנדנדים רבים, בייחוד לאור הכאוס הגדול ששורר במפלגה הדמוקרטית בעקבות המבוכה באיווה.

 

הנשיא טראמפ במהלך "מצב האומה" אשתקד (צילום: Getty Images)

 

הנשיא צפוי להזכיר את אחוז האבטלה הנמוך וההיסטורי שקיים בארה"ב, אך לפי ההערכות הוא גם יתייחס להסכם הסחר שחתמה ארה"ב עם מקסיקו וקנדה (USCMA) - אחד מהישגיו הגדולים ביותר מאז נכנס לתפקיד לפני קצת יותר משלוש שנים. נושאים נוספים שצפויים להיות מוזכרים ע"י הנשיא הם התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם, כולל לפחות 11 מקרים בארה"ב. 

נאום מצב האומה אינו משהו שהנושא בוחר לעשות, אלא דבר שהוא מחויב לבצע לפי החוקה. ולמרות זאת, בימים האחרונים היו כאלה שקראו לדחות את הנאום החשוב, לרבות הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו (פלורידה) שאמר: "אני חושב שזה היה קצת מביך לקיים את מצב האומה כשמשפט ההדחה מתנהל במקביל".

כאמור, הנאום עצמו יחל דקות ספורות לאחר השעה 9:00 בלילה ויועבר בכלל הרשתות, לרבות פוקס, ABC, CBS, NBC וכל ערוצי החדשות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE