הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריף בקליפורניה: "העלייה בפשיעה נגרמה כתוצאה מאיסור שיתוף הפעולה עם רשויות ההגירה"
בצעד חריג, שריף מחוז אורנג' יצא כנגד המחוקקים במדינה שאישרו את SB 54 - חוק שאוסר על המשטרה להעביר לידי ICE מהגרים שכנגדם הוצאו צווי גירוש מעצר. "הניסוי החברתי הזה נמשך שנתיים והגיע הזמן לשים לו סוף"

מאז שקליפורניה הפכה ל"מדינת מקלט" לפני שלוש שנים נרשמה עלייה גדולה בכמות המעצרים שבוצעו כנגד מהגרים ששוחררו ממאסר, כך על פי דו"ח חדש שהציג שריף מחוז אורנג', דון בארנס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: טוויטר)

 

כזכור, במסגרת הצעת החוק SB 54 נקבע כי רשויות אכיפת החוק במדינה, לרבות משרדי השריף והמשטרה, אינם יכולים להעביר עצורים לידי רשויות ההגירה, גם אם נגדם קיים צו גירוש מארה"ב. חוק זה לא תקף בנוגע למי שמואשם בפשעים אלימים, אך הוא זכה להתנגדות רבה מצד קהילת המשטרה במדינה עוד לפני שחוקק ב-2017.

כעת, השריף בארנס החליט להסיר את הכפפות: "SB 54 הפכה את הקהילה שלנו לפחות בטוחה. אני יכול לומר בוודאות שהחוק אף גרם לפשעים נוספים להתרחש, וזאת מכיוון שהשוטרים שלנו לא יכולים לשתף פעולה עם רשויות ההגירה הפדרליות", הוא אמר בהודעה שפרסם השבוע. השריף אף קרא לפעול בנושא: "כל עניין ה'מדינות מקלט' הוא ניסוי חברתי שנמשך שנתיים, ועלינו לסיים אותו כמה שיותר מהר".

לפי השריף, במהלך שנה שעברה שוחררו ממעצר יותר מ-1,500 מהגרים שכנגדם הוצאו צווי מעצר של רשויות ההגירה, לרבות סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE). מתוכם, 238 נעצרו בשנית בתחומי מחוז אורנג' בגין שלל פשעים נוספים, ביניהם תקיפה, אונס ושוד. בדו"ח שפורסם ע"י משרד השריף צוין כי מדובר רק בנתוני המחוז, כך שיתכן שלפחות חלק מהם נעצרו במחוזות סמוכים כמו לוס אנג'לס או סן דייגו.

 

שריף מחוז אורנג', דון בארנס (צילום: משרד השריף)

 

עוד עולה מהדו"ח כי הנתונים משקפים עלייה בכמות ה"פשעים החוזרים": בשנת 2018 שחרר משרד השריף במחוז אורנג' 1,800 מהגרים שכנגדם היו צווי מעצר של ICE, אך רק כ-120 נעצרו בשנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE