הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נאום מצב האומה: ''הקאמבק האמריקני הגדול''
בנאום מעורר השראה שזכה לתשואות הצד הרפובליקני ולמספר רגעי חסד של נציגים דמוקרטים פרש הנשיא את הישגיו ואת משנתו הפוליטית. רגע ביזארי נרשם בסוף הנאום כשנציגת הרוב בבית הנבחרים ננסי פלוסי קרעה את דף נאומו של הנשיא שסירב קודם לכן ללחוץ את ידה של מי שמתאמצת להדיחו מהבית הלבן

בנאום שטוף גאווה, פטריוטיות, ואופטימיזים, שנקטע עשרות פעמים בשל מחיאות כפיים סוערות, ושכלל כמה רגעים 'הוליוודים' של מחוות מרגשות לותיקי מלחמה אמריקנים שנכחו בקהל, נשא נשיא ארה"ב את נאום מצב האומה השלישי שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא אמש מול האומה ונציגי הקונגרס (צילום: ABC)

הנשיא נכנס לאולם בית הנבחרים לקול תשואות רמות של הנציגים הרפובליקנים שצעקו "ארבע שנים נוספות". כפי שהיה בדאבוס לפני כשלושה שבועות, גם עתה דאג הנשיא למנות שורת הישגים ארוכה בנאומו, זאת כשבמקביל הצד הדמוקרטי של אולם בית הנבחרים יושב בשתיקה.

"הפשע ירד, האבטלה נמוכה, הכלכלה משגשגת, ומדינתנו שוב זוכה לכבוד בעולם... אויבינו בבריחה, עושרנו בעלייה, ועתידנו בהיר... הימים שהשתמשו בנו נגמרו, וכך גם הימים שלעגו ולא כיבדו אותנו... ולכן אני אומר לאנשי ארצנו מצב האיחוד שלנו חזק מאי פעם".

בין ההישגים שהדגיש הנשיא ; כמות יצירת העבודות ההיסטורית (7 מיליון), נתוני האבטלה הנמוכים אי פעם בקהילה האפרו-אמריקנית, עשרות מיליוני אמריקנים שירדו מהצורך בסיוע שירותי הרווחה, ומליוני אנשים חדשים שהצטרפו לשוק העבודה, וכמובן השיאים שנשברים בוול סטריט.

רגע מרגש נרשם כשאחד ממשתתפי תכנית "אזורי ההזדמנות" של ממשל טראמפ אשר מנסה להשיב חסרי בית לשוק העבודה התבקש לעמוד. האיש תושב סינסנטי, אוהיו, התמכר לסמים שבעקבותם איבד את משפחתו ואת ביתו. באמצות "אזורי ההזדמנות", הוא הצליח לשקם את חייו, להשיב את משפחתו, ולהשיג עבודה מכובדת.

מחווה נוספת נרשמה כאשר מגיש הרדיו הפופולרי ראש לימבו שנאבק בימים אלה בסרטן הריאות, הופתע עם מדליית החופש הנשיאותית בשידור חי - לימבו דמע מהתרגשות ונראה מופתע ביותר כשהגברת הראשונה העניקה לו את העיטור הגבוה ביותר בארה"ב.

עוד רגע מעניין נרשם כאשר נשיא ונצואלה הגולה, חואן גוואידו זכה לתשואות חברי הקונגרס (משני צידי האולם).

 

פלוסי קורעת את נאום מצב האומה (צילום" Vox)

לאחר הנאום נציגת הרוב בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, קרעה במחווה ביזארית את נאומו של הנשיא.

היום צפוי להגיע בסנאט לסיומו הליך ההדחה שהחל נגד הנשיא לפני כארבעה חודשים. סקרים הראו כי מרבית הציבור האמריקני מתנגד להליך ההדחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE