הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם השמינית ברציפות: ירידה בכמות המעצרים בגבול ארה"ב-מקסיקו
"מדיניות טראמפ עובדת", אמרו ברשויות ההגירה, שעצרו בחודש האחרון קצת פחות מ-30 אלף איש. רק בחודש מאי האחרון נעצרו 132 אלף איש, אך מאז נרשמו ירידות משמעותיות. נציב ה-CBP: "כעת יש לנו את האפשרות לאכוף את החוקים בצורה טובה"

ינואר היה החודש השמיני ברציפות שבו נרשמה ירידה בכמות המעצרים שבוצעו בגבול ארה"ב-מקסיקו, כך על פי נתונים של רשויות ההגירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עיתונאי ממקסיקו מנסה לראיין סוכן של ה-CBP דרך הגדר בגבול (צילום: AP)

 

לפי סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), במהלך חודש ינואר נעצרו 29,200 בני אדם בגבול הדרומי, וזאת לעומת 32,858 מעצרים שהתרחשו בחודש הקודם. כמובן שלא כל העצורים היו בגין ניסיונות חדירה לארה"ב, אך הנתון משקף בצורה הולמת את כמות האנשים שמנסים להיכנס לארה"ב באופן לא חוקי.

במבט לינואר 2019 ניתן לראות פער גדול, שכן לפני שנה נעצרו 47,979 בני אדם. עם זאת, הנתון הנוכחי עדיין גבוה לעומת כמות המעצרים שבוצעו בחודש ינואר 2018 - 25,975. חודש השיא, אגב, נרשם במאי האחרון כאשר לא פחות מ-132,856 מהגרים נעצרו בגבול הדרומי.

לדעת רבים בממשל טראמפ, הסיבה העיקרית לירידה היא שינויים במדיניות ההגירה. בחודש שעבר אמר מארק מורגן - נציב ה-CBP - כי "השינויים שהנשיא טראמפ ביצע מאפשרים לנו לאכוף את החוקים בצורה טובה, להגביר את הביטחון בגבול ולטפל באופן ראוי בעצורים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE