הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש העליון דחה את הערעור, שריף מחוז לוס אנג'לס לשעבר התייצב בכלא
לי באקה הורשע בשיבוש הליכי חקירה ושחיתות, ולאחר שנים של ערעורים השבוע הוא החל לרצות את 3 שנות המאסר שהוטלו עליו. הוא הגיע לבית הכלא הפדרלי בטקסס, ובכך מצטרף לסגנו שעליו הוטלו חמש שנות מאסר

לי באקה, מי שכיהן כשריף מחוז לוס אנג'לס בין 1998 ל-2014, החל השבוע לרצות עונש של שלוש שנות מאסר בבית כלא פדרלי לאחר שהורשע בסדרת מעשים פליליים, לרבות שחיתות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באקה מבקר בבית כלא במהלך כהונתו כשריף. את 3 השנים הקרובות הוא יעביר בכלא הפדרלי בטקסס (צילום: AP)

 

באקה בן ה-77, שאובחן כחולה אלצהיימר, היה עד כה משוחרר בערבות כשהוא המתין לערעור שהגיש בעקבות הרשעתו לפני 3 שנים. בחודש שעבר דחה בית המשפט העליון של ארה"ב את בקשת הערעור, ועל כן לבאקה נאמר כי עליו להתייצב לבית הכלא הפדרלי באל פאסו (טקסס) עד היום.

פרשת באקה עוררה סערה גדולה בלוס אנג'לס כאשר פורסמה ב-2014, והוא נאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות הגשת כתב האישום. רשויות החוק הפדרליות, לרבות ה-FBI, החלו לחקור את התנהלות משרדו של באקה בחשד לשחיתות, והשריף לשעבר הורשע בכך ששיקר לחוקרי ה-FBI וסיכל את חקירתם.

למעשה, החקירה בעניינו של באקה החלה כבר ב-2011 לאחר שהתקבלו ב-FBI טיפים אנונימיים על כך שסוהרים בלוס אנג'לס היכו אסירים שלא הסכימו לשלם שוחד. בדיעבד התברר כי אחד מאותם אסירים היה מודיע של ה-FBI, ובאקה ובכירים נוספים במשרד השריף החלו במבצע מורכב שנועד "להחביא" את אותו אסיר במערכת בתי הכלא השונים. בין היתר, הוא הועבר מכלא לכלא תחת שמות בדויים.

סגנו של באקה, פול טנקה, הורשע אף הוא, והוא נשלח לחמש שנות מאסר. בנוסף, 20 שוטרים שסייעו לבאקה הורשעו בפרשה החמורה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE