הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "ההתנחלויות בישראל מתרחבות בגלל האנטישמיות בעולם"
באמירה חריגה שעלולה להיתפס כשנויה במחלוקת, רוברט או'בריאן קישר בין גל פשעי השנאה כלפי יהודים לבין עלייתם לישראל, ובייחוד לשטחי איו"ש. "יתכן שזו ההזדמנות האחרונה להשגת פתרון שתי המדינות", הוא הוסיף

רוברט או'בריאן, היועץ לביטחון לאומי שהחליף את ג'ון בולטון שפוטר בחודש ספטמבר האחרון, הזהיר גורמים פלסטינים המתנגדים ל"עסקת המאה" שהוצגה השבוע שישראל תמשיך להרחיב את ההתנחלויות ביהודה ושומרון בגלל שעליית האנטישמיות ברחבי העולם מביאה לכך שיותר יהודים עושים עלייה לישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


או'בריאן, סגן הנשיא פנס והנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

את הדברים אמר אובריאן בנאום מול דיפלומטים זרים המוצבים בארצות הברית. הוא רמז על האפשרות שהנשיא טראמפ יבקר בבייג'ינג לכבוד פסגה משולשת עם סין ורוסיה בנושא הגרעין, ואף דיבר על האפשרות שטראמפ עתיד להיפגש שוב עם רודן צפון קוריאה, קים ג'ונג און. על ישראל הוא החל לדבר במסגרת עסקת המאה, שאותה כינה כ"לא מושלמת".

או'בריאן הפציר בפלסטינים להתעלות על הלחץ הציבורי, בייחוד ממדינות ערב, ולנהל משא ומתן מול ישראל על מה שהוא כינה "הפרטים הקטנים": "ההשלכות הכלכליות של חתימה על ההסכם יאפשרו לפלסטינים להפוך לסינגפור של המזרח התיכון", הוא אמר.

כמצופה, הפלסטינים דחו על הסף את העסקה כפי שהוצגה ע"י הנשיא טראמפ בשבוע שעבר, וברחובות של ערים פלסטיניות הצגת התוכנית התקבלה בשריפת דגלי ישראל וארה"ב, כמו גם תמונות של טראמפ וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

 

או'בריאן משוחח עם יועץ הנשיא, ג'ארד קושנר, בחדר הסגלגל בבית הלבן (צילום: AP)

 

"יתכן שזו ההזדמנות האחרונה להשגת פתרון שתי המדינות. שיעור הילודה בישראל חזק וגדל באופן משמעותי בעקבות האנטישמיות באירופה ובמקומות נוספים בעולם - דבר שגורם ליהודים רבים להחליט לעבור לישראל. ההתנחלויות ימשיכו להתרחב אם העסקה תסורב מצד הפלסטינים, כך שדחיית עסקת המאה עלולה להביא למצב שיהיה בלתי אפשרי ליישם את פתרון שתי המדינות", אמר או'בריאן.

אמירה זו תפסה בהפתעה את הנוכחים בחדר, שכן ככל הנראה מדובר בפעם הראשונה שבכיר בממשל האמריקאי מקשר באופן ישיר בין תקיפות אנטישמיות לבין העלייה של יהודים לישראל.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE