הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משפט ההדחה הסתיים כצפוי: הנשיא טראמפ זוכה ע"י הסנאט
על אף התוצאה הצפויה, סערה נוצרה כאשר הסנאטור הרפובליקני מיט רומני הצביע בעד אחד הסעיפים, ובכך הפך לראשון בהיסטוריה שמצביע בעד הדחת נשיא ממפלגתו. בעקבות כך, בנו של הנשיא קורא להדיח אותו מהמפלגה: "רומני ממורמר כי הוא בחיים לא יהיה הנשיא"

משפט הדחת הנשיא השלישי בתולדות ארצות הברית הסתיים מוקדם יותר היום (רביעי) לאחר שהנשיא טראמפ זוכה מכל אשמה בשני הסעיפים שבגינם ההליך נפתח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך נאום "מצב האומה", אמש בגבעת הקפיטול (צילום: Getty Images)

 

מרבית הסנאטורים, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, הסכימו שההתנהלות של הנשיא לא הייתה תקינה, אולם בסופו של דבר הרוב הרפובליקני נתן גב לנשיא וזיכה אותו מאשמה. בסעיף הראשון - ניצול כוחו לרעה - הנשיא זוכה לאחר ש-52 סנאטורים הצביעו נגד ההרשעה, וזאת לעומת 48 שהצביעו בעד. אל 47 הדמוקרטים הצטרף סנאטור רפובליקני בודד - מיט רומני מיוטה - שהפך לראשון שמצביע להדיח נשיא מהמפלגה שלו.

 

ג'ון רוברטס, יו"ר בית המשפט העליון של ארה"ב, מסיים את הליך ההדחה נגד הנשיא (צילום: סי. אן. אן.)

 

ההצבעה בנוגע הסעיף השני שבו הואשם הנשיא טראמפ - שיבוש חקירת הקונגרס - התקיימה מיד לאחר מכן ובה קווי המפלגות היו שהכריעו: 47 הדמוקרטים הצביעו בעד, 53 הרפובליקני נגד. מיד לאחר שתי ההצבעות, נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס, מי שניהל את השלב המשפטי בהליך, הכריז על סיומו באופן רשמי.

מי שמשך את מרבית תשומת הלב בגבעת הקפיטול היה מיט רומני, הסנאטור מיוטה שכאמור, היה היחיד מבין הרפובליקנים שהצביע נגד הנשיא. עוד לפני ההצבעה הרשמית, רומני עלה לנאום וניסה להסביר את ההחלטה שלו: "עם הצבעה זו, אוכל להסתכל לילדים ולנכדים שלי בעיניים ולומר להם שמילאתי את תפקידי בצורה הכי טובה שיכולתי, ובאופן שבו המדינה שלי מצפה ממני".

 

הנשיא טראמפ והסנאטור מיט רומני (צילום: AP)

 

באופן צפוי למדי, ההחלטה של רומני זכתה לתגובות זועמות מהצד הרפובליקני. בנו של הנשיא, דונאלד טראמפ ג'וניור, צייץ: "מיט רומני ממורמר כי הוא בחיים לא יהיה הנשיא. הוא חלש מדי כדי להביס את הדמוקרטים, אז הוא החליט להצטרף אליהם. היום הוא הפך להיות חלק רשמי מההתנגדות, וצריכים לגרש אותו מהמפלגה הרפובליקנית".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE