הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתום שנה של הפעלת לחצים מצד המחוקקים בניו ג'רזי: הוסר דף פייסבוק שהסית כנגד חרדים
הדף "Rise Up Ocean County" כביכול עסק בנדל"ן לאורך החוף בניו ג'רזי, אך בפועל הוא שימש כמקום מפגשם של אנטישמיים שלא אהבה את העובדה שחרדים עוברים לגור באזור לייקווד. המושל והתובע הכללי בירכו: "מודים לפייסבוק שסוף סוף הסכימה שאין מקום לדברי השנאה ברשת החברתית"

דף בפייסבוק שאליו הועלו תכנים אנטישמיים הקוראים לעצור את "התפשטות החרדים ברחבי ניו ג'רזי" הוסר מהרשת החברתית, כך הודיעו בכירים בממשל המקומי בטרנטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, לצד אחד הפוסטים הבוטים שנכתבו בדף שהוסר היום (צילום: פייסבוק / AP)

 

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, פרסם הודעה משותפת ביחד עם התובע הכללי של המדינה, גורביר גרוול, ובו השניים הסבירו כי העמוד בשם "Rise Up Ocean County" הוסר ע"י פייסבוק.  ההסרה מגיעה 10 חודשים לאחר שאנשי המחלקה לשוויון זכויות במדינה פנו אל הרשת החברתית וביקשו להסיר את התוכן באופן מיידי.

העמוד השערורייתי נוהל ע"י גולשים אנונימיים, ובתיאור שלו בכלל נכתב כי "הקבוצה הוקמה במטרה להתמקד בפיתוח הנדל"ן לאורך החוף בניו ג'רזי". בפועל, הדף היה המקום שבו אנטישמיים כתבו דברי נאצה ליהודים, ובייחוד כלפי הקהילה החרדית באזור לייקווד.

"אנחנו מודים לפייסבוק על כך שסוף סוף החברה הסכימה שאין שום מקום לדברי השנאה ברשת החברתית", כתבו המושל והתובע הכללי בהודעתם.

 

 

דנאיל רוברטס ממחלקת הדוברות של פייסבוק הסביר כי "הדף עבר בדיקה נוספת במהלכה נקבע כי הוא מפר את תנאי הקהילה בכל הנוגע לדברי שנאה, ועל כן הוא הוסר לאלתר".

בחודש שעבר שוחח מייקל כהן, מנהל מרכז שמעון ויזנטל, עם התקשורת המקומית בצפון ניו ג'רזי. הוא התייחס לדף הספציפי הזה ואמר: "השפה הבוטה שבעזרתה כותבי הפוסטים מתארים יהודים תורמת לאווירה העוינת שהובילה לתקיפות כמו פיגוע הדקירה במונסי, או סדרת המקרים האנטישמיים בברוקלין. כקהילה, אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE