הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: בעלי הדירות ייאלצו לכסות את עלות דמי הברוקר
בצעד היסטורי שנועד להקל על השוכרים העבירה מדינת ניו יורק את התקנה החדשה. ובעוד חלק מברכים עליה אחרים מזהירים מעלייה במחירי הדירות. "מישהו יצטרך לשלם", טוענים נציגי בעלי הדירות והברוקרים

המחוקקים בבירת מדינת ניו יורק, אלבני, העבירו אמש תקנה המאלצת בעלי דירות ונכסים לכסות את עלות דמי הברוקר במהלך רישום דיירים חדשים.

המהלך המהפכני עלול לשנות מן הקצה לקצה את שוק הדירות במדינה כולה ובעיר ניו יורק בפרט. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהפכה נדל"נית (צילום: Misrahi)

משמעות התקנה החדשה היא כי דמי התיווך לא ייגבו עוד משוכר הדירה, "ההנחיה המעודכנת אמורה להעניק הגנה מירבית לשוכרים", כך לדברי בכירים ברשות הרגולטורית של מדינת ניו יורק.

רוברט דסייר, עורך דין המעורב בנושאי סיוע אזרחי למיעוטי יכולת טוען כי התקנה החדשה אמורה לגרום לכך ש''בעלי הדירות יתחילו לשלם עבור האינטרסים שלהם במקום שהשוכרים יעשו זאת במקומם''.

גם מייקל מ'י מאיגוד הדיירים של ניו יורק בירך על המהלך, "ברוקרים ומתווכים הצליחו לנצל את השוכרים במשך שנים רבות מדי", מק'י המשיך באומרו כי "הגנות על הצרכן היו אמורות לצאת לפועל לפני זמן רב וזוהי הוכחה שהתקנות להגנת הדייר של שנת 2019 עובדות. עתה לא רק בעלי דירות וברוקרים שולטים בשטח".

עם זאת חלק מבעלי הדירות והברוקרים טוענים כי המהלך דווקא יפגע בדיירים שיאלצו לשלם יותר במחיר הנכס שכן, "מישהו יהיה חייב לכסות את עלות דמי הברוקר בכל זאת", כך לדבר אחד מבעלי הדירות בעיר שטען כי הצעד עלול להעלות את דמי השכירות עבור כלל תושבי המדינה.

 

יש המהירים מעלייה במחירי הדירות (צילום: Boston Real Estate)

הצעד לא הגיע במפתיע, והינו חלק מרשת תקנות חדשות שיצאו לפועל כבר ביוני 2019, ושאותם העביר הסנאט ובית הנבחרים הדמוקרטי במדינה הצפון-מזרחית.

חלק מהתקנות הנוספות שהועברו הן הגבלת שטר הביטחון לסך תשלום של חודש אחד, ומגבלה של 20 דולרים על סכום טפסי הבקשה לדיירים.

ברוקרים עדיין יוכלו לגבות תשלום על שירותיהם אך זה יהיה באחריות בעל הדירה לשלם את החשבון. השוכר יהיה אחראי רק במידה והוא שוכר בעצמו את הברוקר למצוא עבורו דירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE