הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות רווח של מיליארדי דולרים: שיעור המיסוי של אמזון עומד על 1.2%
ענקית הסחר המקוון דיווחה על רווח של יותר מ-30 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות, ולמרות זאת היא נדרשה לשלם רק 1.2% מהרווח שלה בשנה שעברה. כעת מסתבר שמדובר בהכי הרבה שאמזון נדרשה לשלם מאז 2016

כבר שנים ארוכות שרבים בארצות הברית באים בטענות כלפי אמזון על כך שאינה משלמת מספיק מסים (אם בכלל), והשבוע חשפה ענקית הסחר המקוון כי אשתקד היא שילמה 1.2% מסך הכנסותיה, כ-13% פחות מהאמריקאי הממוצע. אם לא די בשיעור המיסוי הנמוך להפליא, מסתבר שמדובר בהכי הרבה מסים שאמזון שילמה בשלוש השנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

למעשה, זו הפעם הראשונה שאמזון דיווחה על תשלום מסים כלשהם מאז 2016, כך על פי המסמכים שהוגשו לוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית (SEC): בשנים 2017 ו-2018, נתוני ה-SEC מצביעים על כך שאמזון זכתה להחזר מס על אף שדיווחה על רווח של מיליארדי דולרים.

בשלוש השנים האחרונות, אמזון דיווחה על הכנסה כוללת של 30.1 מיליארד דולרים (רק בארצות הברית), אך היא זכתה להחזר בתקופה זו בסכום העולה על 104 מיליון דולר.

חשוב לציין כי אמזון היא רק אחת מבין מאות חברות גדולות בארה"ב שמשלמות פחות מסים מהאזרח הממוצע. מחקר שנערך אשתקד מצא כי שיעור המיסוי של 500 חברות המובילות בדירוג של כתב העת פורצ'ן עומד על 11.3% בלבד.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ב-2017, במהלך השנה הראשונה לכהונתו של הנשיא טראמפ, הממשל ביצע רפורמה במסים שהורידה את גובה מס החברות מ-35% ל-21%. אך שיעור המיסוי של אמזון - 1.2% - נחשב לנמוך באופן משמעותי מהשאר.

אמזון החלה במסע יח"צ כדי לשמור על תדמיתה, והשבוע היא הסבירה ששילמה כ-2.4 מיליארד דולרים כמס תעסוקה. עוד הוסבר כי גבתה מע"מ בסכום כולל של 9 מיליארד דולר, אך חשוב להיזכר שסכום משולם ע"י מי שרוכש באתר, ולא ע"י החברה עצמה.

כאמור, ביקורת רבה הופנתה כלפי אמזון בשנים האחרונות, עד כדי כך שישנם פוליטיקאים הקוראים לפרק את החברה אם היא לא תשלם מסים גבוהים יותר. אמזון בתגובה הסבירה שהיא "משלמת את הסכום הנדרש לפי החוק הפדרלי והמקומי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE