הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פחות משנה לכניסת תעודות ה-REALID: רק רבע מהנהגים בקליפורניה נרשמו
ב-DMV בקליפורניה חוששים שעומס גדול יירשם בסניפים השונים לקראת חודשי הקיץ ולקראת ה-1 באוקטובר בו התעודות יהפכו לחובה כדי לעלות על טיסת פנים. בכיר ב-DMV: "מודאגים מאוד, מנסים לעשות ככל שניתן כדי להגביר את המודעות לתעודות"

משרד הרישוי בקליפורניה יצטרך להגביר באופן משמעותי את קצב חלוקת תעודות ה-REALID אם בכוונתו לסיים את התהליך עד ה-1 באוקטובר - המועד שאחריו לא ניתן יהיה לעלות על טיסות פנים ללא תעודה זו (או דרכון).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

כשנותרו פחות משמונה חודשים למועד המיוחל, משרד הרישוי בקליפורניה הנפיק רישיונות נהיגה REALID רק לרבע מ-27 מיליון הנהגים במדינה המוזהבת, כך על פי נתונים רשמיים שנמסרו מה-DMV. כלומר, כדי לוודא שכלל הנהגים יחזיקו בתעודה עד למועד שנקבע, ב-DMV יצטרכו להנפיק 1.1 מיליון רישיונות מדי חודש.

כזכור, לפני קצת יותר משנתיים החל משרד הרישוי בקליפורניה להנפיק את רישיונות הנהיגה במסגרת תוכנית REALID. כדי לקבל תעודה זו, על מגיש הבקשה להוכיח שהוא נמצא בארה"ב באופן חוקי. מעבר לעלייה לטיסות, תעודה זו תידרש כדי להיכנס למקומות כגון בסיסים צבאיים, בתי משפט פדרליים ועוד.

סיבה נוספת לדאגה מצד רשויות התחבורה בקליפורניה היא העובדה שבחודש ינואר נרשמה ירידה בכמות התעודות שהונפקו (מ-485 אלף ל-381 אלף). מדובר בפעם הראשונה מזה כחצי שנה שנרשמת ירידה. סיבה נוספת שגורמת לחשש גדול היא העבר הבעייתי של ה-DMV, למשל המקרה שבו הונפקו 3 מיליון תעוודת REALID שאינן עומדות בתקן שנקבע ע"י הממשל הפדרלי.

 

חשש מפני המתנה ממושכת (צילום: Getty Images)

 

מקורה של תוכנית REALID בפיגועי 9/11, ולמעשה מדובר באחת המסקנות של וועדה שחקרה את פיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה.

התרחיש שממנו הכי חוששים אנשי ה-DMV הוא נהירה המונית של תושבים לעבר סניפי משרד הרישוי השונים לקראת ה-1 באוקטובר, דבר שעלול להוביל לתורים של שעות ארוכות, כמו גם לעיכוב בהדפסה ושליחה של התעודות לבתים.

מנהל ה-DMV בקליפורניה, סטיב גורדון, הסביר שהוא אינו שבע רצון מכמות התעודות שהונפקו עד כה, אך הוא לא יודע להסביר את הירידה שנרשמה בחודש ינואר: "אנחנו מאוד מודאגים ומנסים לעשות ככל שניתן כדי להגביר את המודעות לתעודות. אם קודם לכן רמזנו לאנשים על זה, היום אנחנו ממש מפצירים בהם לגשת ל-DMV ולפעול", הוא אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE