הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלת ארה"ב פתחה את 2020 ברגל ימין: יותר מ-200 אלף משרות חדשות התווספו למשק
למרות האופטימיות, אחוז האבטלה עלה במעט, אך עדיין נותר נמוך באופן היסטורי. קיים חשש שמגפת הקורונה תשפיע על הכלכלה העולמית, אך לעת עתה השנה החדשה החלה בצורה מצוינת

225 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי בחודש ינואר, כמות עצומה שמראה כי הכלכלה החזקה בעולם ממשיכה את מגמת הצמיחה מאשתקד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על אף האופטימיות סביב פרסום דו"ח המשרות החודשי, כלכלנים רבים הסתייגו במעט וביקשו להזכיר כי הנתונים משקפים את תמונת המצב שקדמה להתפרצות מגפת הקורונה, שצפויה לגרום לפגיעה כלכלית לא מבוטלת ברחבי העולם.

אחוז האבטלה עלה במעט ל-3.6% (בדצמבר הוא עמד על 3.5), אך עדיין מדובר בכמות המובטלים הנמוכה מזה חמישה עשורים, כך על פי הנתונים שפורסמו ע"י לשכת הסטטיסטיקה של ארה"ב. השכר הממוצע עלה ב-3.1% (לעומת ינואר 2019), אך ככל הנראה מדובר בתוצאה של שינוי שכר המינימום ב-21 מדינות שהתרחש ב-1 בינואר.

כמות המשרות שנוספו למשק - 225 אלף - גבוה באופן משמעותי מהתחזיות של כלכלנים רבים (כ-165 אלף). בנוסף, נמסרו עדכונים לדו"חות קודמים: לחודש נובמבר התווספו 5 אלף משרות ואילו לחודש דצמבר נוספו כאלפיים משרות חדשות, כך שהממוצע התלת חודשי עומד על 211 אלף משרות.

תעשיית הייצור איבדה קרוב ל-12 אלף משרות, ככל הנראה בעקבות המשך הקרקוע של מטוסי הבואינג 737MAX וההחלטה של חברה המספקת רכיבים לדגם זה לפטר אלפי עובדים. בתעשיית הבנייה נוספו כ-44 אלף משרות ואילו בתעשיית האירוח (בתי מלון) נוספו קרוב ל-36 אלף משרות חדשות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE