הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך לתרופה: טיפול חדש ומבטיח במחלת הסרטן עם מקור מפתיע למדי
לגורם המוות השני בגודלו בארצות הברית עדיין אין תרופה; ניסוי תרופתי שנערך לאחרונה פנה למקור מפתיע, במטרה לספק לנאבקים במחלה אלטרנטיבה טיפולית נוספת ויעילה

כרגע, מחלת הסרטן היא גורם המוות השני בגודלו בארצות הברית, ובזמן שפריצות הדרך הטיפוליות רבות ומגוונות, עדיין אין תרופה למחלה הנפוצה. ניסוי תרופתי שנערך לאחרונה פנה לבוטניקה בניסיון לסייע לנאבקים בסרטן בראשם ובצווארם, השקולים לכ-4% מהמקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

את המושכות לקחה אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס. הם הופתעו למצוא שהתרופה המכילה סם מן הצומח יכולה לעזור לאותם פציינטים.

איך זה עובד? 

התרופה APS-157, מכילה בין היתר כורכומין (החומר הפעיל בתבלין הכורכום). לפי המחקר, כורכומין נקשר בעבר למזעור גידולים, תודות למאפיינים אנטי-דלקתיים ולנוגדי החמצון שבחומר הפעיל. עם זאת, שימוש קליני בחומר זה הינו מצומצם – זאת משום שספיגתו בגוף אינה כה אפקטיבית, כשנלקח באופן אוראלי.

החוקרים מצאו שהתרופה נספגת כיאות כשהיא נלקחת באמצעות הפה. או בפשטות, הם נתנו לפציינטים טבלית מציצה שהתמוססה באיטיות בפיים, במקום כדור לבליעה.

בשיטה זו, כורכומין וחומרים אחרים נספגים בצורה יעילה יותר, ונכנסים למחזור הדם במהירות גדולה יותר יחסית. 3 שעות לאחרת נטילת התרופה, נרשמה בקרב הנסיינים רמה גבוהה של כורכומין, יחד עם חומרים נלווים אחרים, במחזור הדם ובתאים הגידוליים.

חולי סרטן להם ניתנה התרופה הראו רמות נמוכות של ציטוקין (חלבון השייך לקבוצת חלבונים שמפרישים תאי המערכת החיסונית ופועלים כמתווכים בתגובה החיסונית). הם גם ראו מספר מצומצם של בקטריות בעלות קרום חיצוני, קרום המשמש כמגן מפני המערכת החיסונית. יתרה מכך, הנסיינים הראו עלייה בלימפוציטים מסוג T בסביבת הגידולים הסרטניים; תאי T מסייעים להרוג גידולים אלה, במסגרת טיפולים תרופתיים אחרים.

 

כורכום - Shutterstock

אז איך זה עוזר לחולי הסרטן?

תוצאות הניסוי מראים, במיוחד בקרב הלוקים בסרטן ראש וצוואר, כי ביכולת התרופה להיאבק בדלקות, וגם להזרים תאי-T נחוצים לסביבת הגידולים.

לפי הדוח, טיפול תרופתי זה מבטיח עד מאוד, באם נטל "בשילוב תרופות אִימוּנוֹתֶרַפְּיות (טיפול במחלות על ידי הגברה או החלשה של תגובת המערכת החיסונית של הגוף)". הם גם מציינים שהניסוי לא הראה תופעות לוואי בעקבות נטילת התרופה, או כל השפעה שלילית אחרת על תהליך הטיפול – עובדה ההופכה אותה, פוטנציאלית, לאלטרנטיבה טיפולית טובה יותר, ביחס להקרנות או כימותרפיה, עבור סוגי סרטן אלה. 

 

אילוסטרציה

כורכומין הינו אחד מהמרכיבים המרכזיים המרכיבים את תבלין הכורכום האנטי דלקתי, שגם עוזר, בין היתר, לחזק את המערכת החיסונית שלנו. הוספת כורכום לדיאטה שלכם תהווה כלי רב כוח לטיפול בבעיות רפואיות רבות ומגוונות, דוגמת הסרטן, פטריות, דלקות ואפילו דיכאון.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE