הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נלחמת על חייה: מייסיז תסגור 125 חנויות, מפטרת 2000 עובדים
קמעונאית האופנה המיתולוגית בצרות. לאחר צניחה ברווחי החברה, וירידה בשווי המניות מתכננים ראשיה שידוד מערכות. אך האם צעדים אלה יספיקו להציל את מייסיז בעולם משתנה?

ענקית הקמעונאות מניו יורק הודיעה שלשום כי היא מתכננת לסגור כ-125 חנויות ולפטר כ-2000 עובדים ברמת התאגיד, כחלק מהניסיון להתאים את מודל התפעול של החברה לעידן הקניות-אונליין.

כמות החנויות שייסגרו תהווה כחמישית מסך החנויות של מייסיז ו-2000 העובדים שיעזבו את משרדי החברה בסינסנטי ובסן-פרנסיסקו מייצגים כעשירית מסך עובדי החברה ברמת הניהול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
מייסיז נלחמת על חייה בעידן האונליין (צילום: NY Post)
 
החברה החלה גם לבדוק מודל חדש של 'מיני-חנויות' המהוות חלק מ'סטריפ' שיכלול את מוצרי מייסיז שישולבו עם סחורות מקומיות אחרות, כשבמקביל החברה גם מתכננת לשווק ארבעה מותגי-בית חדשים בעלות של כמיליארד דולרים.
 
בנוסף מבקשת מייסיז לרענן את הניראות של חנויותיה. כ-150 חנויות עברו שיפוץ, וכ-100 חנויות נוספות עתידות לעבור תהליך זהה במהלך השנה הקרובה.
 
 
 
מייסיז. זמנים קשים (צילום: mall at millenia)
 

מייסיז כמו JC Penny, ו-Nordstrom, מתמודדות עם השינויים בהתנהגות הצרכן האמריקני הנוטה לקנות בחנויות זולות כ-T.J. Maxx את אותם המותגים בהנחה, או פשוט לבצע את מרבית הקניות שלו אונליין.

"אנו נמקד את משאבינו בחלקים הבריאים של עסקינו, ונתמודד ישירות עם החלקים הבלתי בריאים, כדי למצוא דרכים חדשות להכניס רווחים", אמר ג'ף גנט, אשר הפך למנכ"ל החברה בשנת 2017.

על פי תחזיות החברה מהלכי הקיצוץ והצמצום אמורים לחסוך כ-1.5 מיליארד דולרים בשנה, ולספק צמיחה ברווחים שיוסיפו לחברה כ-600 מיליון דולרים בשנה.

 

עתיד לא ברור (צילום: First Quarter Finance)

ביום רביעי השבוע התכנס חבר המשקיעים של מייסיז כדי להכריז על האסטרטגיה החדשה במסגרת תכנית 'שיפוץ' תלת שנתית.

במקביל מניית החברה נסחרת בכ-16.64 דולרים, ירידה של כ-36% בשווי מניית החברה מאז שנת 2018.

האם מייסיז תסיים את חייה כמו רשת SEARS או JC Penny?, רק הזמן יגיד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE