הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החדשות הרעות עבור אפל נמשכות: החברה מקבלת קנס ענק מממשלת צרפת
משתמשי האייפון שביניכים כבר חוו בעבר את הסיבה לקנס. עם זאת פרשנים תוהים האם הקנס מסוגל להרתיע ולסייע בשינוי התנהגותה של ענקית הטכנולוגיה מעמק הסיליקון

למי מבעלי האייפון זה לא קרה בעבר? המכשיר לפתע החליט להפסיק לעבוד באופן שוטף, חיי הסוללה התקצרו באופן משמעותי, וזמן התגובה של המכשיר הואט. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חנות אפל, צרפת החליטה להעניש את ענקית הטכנולוגיה (צילום: The Times)

בשנת 2017 הודתה אפל לראשונה כי היא מאטה במתכוון מכשירי אייפון, אך טענה כי היא עושה זאת רק במטרה להאריך את חיי המכשירים. ההודאה התקבלה רק לאחר שהתגלה כי סוללות הליתיום במכשירים תוכננו להתיישנות מהירה וכי חלק מהמכשירים נכבו בלא התראה מוקדמת.

אך גם לאחר מכן המשיכו לקוחות החברה לחשוד שהחברה ממשיכה להאט מכשירים במטרה לעודד לקוחות לרכוש את דגמיה החדשים.

למרות זאת, החברה המשיכה עם מדיניות ההאטה המכוונת גם בדגמי האייפון 8, ה-7, ה-X, ה-XS וה-XR בטענה כי "האפקטים של ניהול הביצועים בדגמים החדשים הוא פחות ניכר בשל החומרה המתקדמת שלהם ועיצוב התוכנה שלהם".

 

 

המשיכה למרות האזהרות (צילום: Archworlds)

עתה הרשות להגנת הצרכן בצרפת החליטה לקנוס את חברת אפל בכ-27 מיליון דולרים בשל העובדה שלא הזהירה מראש את לקוחותיה כי הדגמים מתוכנתים להאטה.

מעתה גם, הטלפונים של חברת אפל יחוייבו להציג אזהרות בשפה הצרפתית על כך שמערכת ה-iOS המותקנת בטלפון מאטה את המכשיר. 

החדשות הללו מגיעות על רקע חדשות רעות נוספות שקיבלה ענקית התוכנה והחומרה מעמק הסיליקון שנאלצה לסגור עשרות חנויות ברחבי סין בשל התפרצות הנגיף.

אך לא רק החנויות של אפל סופגות מכה, שכן ייתכן כי הייצור של החברה שרובו נעשה בסין עלול לספוג מכה עם המשך התפשטות נגיף הקורונה.

בינתיים חברות כגוגל ואמזון צמצמו במידה רבה פילות באזורים מסוימים במדינה, כשגם טסלה מדווחת על קשיים מסוימים באספקצ רכבים בשל המגבלות הנוכחיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE