הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוסקר 2020: הלילה הגדול של הוליווד מתחיל, כל מה שאתם צריכים לדעת על האוסקר ה-92
בראד פיט מול חואקין פיניקס, טרנטינו נגד סקורסזה, ומחווה מרגשת לקובי ברייאנט. אלה לצד השמות, התחזיות, וההפתעות שיהפכו את אוסקר 2020 לבלתי נשכח בכתבה הבאה

האוסקר כבר כאן.

עונת הפרסים האמריקנית החלה כבר לפני כחודש עם טקס גלובוס הזהב שלאחריו הגיע טקס הגראמי, אך לאחר צפייה ממושכת, היום בערב בתיאטרון דולבי שבלוס אנג'לס יחל הטקס היוקרתי והחשוב מכולם - האוסקר ה-92.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוא כבר כאן. האוסקר ה-92 (צילום: אינטרטיינמנט וויקלי)

השטיח האדום כבר פרוס וממתין לתחרות עזה בין במאים ושחקנים מיתולוגיים. בין ה'איירישמן' של מרטין סקורסזה בכיכוב אל פאצ'ינו ו'היו זמנים בהוליווד' של קוונטין טרנטינו בכיכוב בראד פיט צפוי קרב קשה. אך ברקע ייתכן ודווקא '1917' הוא שיגנוב את ההצגה.

סרט המלחמה התקופתי שכבר זכה בכל פרס אפשרי, בויים על ידי הבמאי סאם מנדז, ועלילתו מתמקדת בשני חיילים בריטים הנשלחים במהלך מלחמת העולם הראשונה להעביר מסר דחוף דרך שטח המוחזק בידי האויב. נכון להרגע הסרט הבריטי אשר זכה לשבחים מקיר לקיר, ואשר מצולם בטכניקה עוצרת נשימה של שוט אחד מתמשך, הינו המועמד המוביל לזכייה בפרס הסרט הטוב ביותר והוא אף צפוי לגרוף מספר פסלונים נוספים.

 

חואקין פיניקס ובראד פיט. ראש בראש (צילום: טורנטו סטאר)

למרות זאת מועמד אפשרי אחר לפרס הסרט הטוב ביותר הינו דווקא המותחן הדרום-קוריאני "טפיל" בבימויו של בונג ג'ון הו, שעלול לרשום היסטוריה ולהפוך לסרט הראשון הזוכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר ושאינו בשפה האנגלית.

אבל הסיפור האמיתי הינו כמובן הג'וקר אשר זכה למועמדות ב-11 קטגוריות. הסרט שכאשר יצא לאקרנים הוגברה האבטחה בבתי הקולנוע בארה"ב בשל חשש מחקיינים אלימים, הציג מראה דיסטופית ומטלטלת לעייני הוליווד של תעשיית הבידור האמריקנית. חואקין פיניקס, בתפקיד חייו, מן הסתם יתחרה בבראד פיט על פרס השחקן הטוב ביותר, ומעניין לראות האם פיט שכבר זכה השנה בגלובוס הזהב יזכה גם בפסלון המפורסם והחשוב יותר.

הפרי-שואו שיחל בשעה 6:30 בערב יארח את טום הנקס, ספייק לי, וויל פרל וכריס רוק וישודר כמו הטקס עצמו בערוץ ABC.

במקביל הוליווד צפויה להעניק מחווה מרגשת לשחקן המיתולוגי ממוצא יהודי קירק דאגלס שהלך בשבוע שעבר לעולמו בגיל 103, וגם לכוכב הכדורסל שהיה חלק בלתי נפרד מהנוף של לוס אנג'לס בשני העשורים הקודמים, קובי ברייאנט, שבעצמו זכה בפרס אוסקר על סרטו משנת 2018 "כדורסל יקר".

 

 
ברייאנט והפסלון בו זכה בשנת 2018 (צילום: Vanity Fair)
 
בין האולפנים אמורה להיות זו השנה של נטפליקס שמובילה את עידן הסטרימינג בהוליווד. נטפליקס מחזיקה כעת ב-24 מועמדויות לאוסקר. סרטים כ'סיפורי נישואין', 'שני האפיפיורים', ו'האיירישמן' מככבים ברשימה, למרות זאת, נראה כי חברי האקדמיה לקולנוע לא מתכוונים לעשות לשחקן החדש בתעשייה חיים קלים - ונטפליקס עדיין מחפשת את הפסלון הראשון שלה בקטגוריה חשובה.
 
 

בדרך לפסלון ראשון בקטגוריה חשובה? (צילום: Netflix Media)

הוליווד מסכמת שנה לא קלה, במהלכה מכירות הכרטיסים צנחו בכ-4% וזאת למרות שאולפני דיסני הגיעו לשיא של כ-13 מיליארד דולרים בהכנסות מכרטיסים, עם זאת מלבד 'צעצוע של סיפור 4', לא צפויים אולפני דיסני לזכות בתהילה משמעותית, אף על פי ש'פורד נגד פרארי' שיצא לאקרנים על ידי אולפני FOX (שנרכשו על ידי דיסני) עלול לגרוף פסלון או שניים.

בפרס הסרט הדקומנטרי הטוב ביותר ייתכן ונראה נשיא אמריקני לשעבר זוכה בפרס הגדול.

ברק אובמה מועמד על סרטו "מפעל אמריקני" שנכון לעתה הינו הפייבוריט לזכות בקטגוריה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE