הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סרט זר זכה לראשונה בתולדות האוסקר בפרס הגדול: חואקין פיניקס השחקן הטוב ביותר
'פרזיטים' הקוריאני עשה היסטוריה כשגרף את פסלון הסרט הטוב ביותר זאת במקביל לשלושה נוספים. כוכב הג'וקר הזיל דמעה בנאום מרגש. בראד פיט זכה בפרס שחקן המשנה

בראד פיט הודה לילדיו "אני מעריץ אתכם אתם הכל עבורי", חואקין פיניקס שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר נראה נרגש מאד במעמד קבלת הפרס, אך זוכה גדול נוסף הינו הבמאי הקוריאני האלמוני בון ג'ון הו שזכה הן בפרס התסריט הטוב ביותר לסרטו "פרזיטים" והן בפרס הבמאי הטוב ביותר לצד פרס הסרט הטוב ביותר. אלה הם הזוכים הגדולים באוסקר ה-92.

לבסוף יש להוסיף את רנה זלווגר שלאחר קריירה הוליוודית ארוכה זוכה לבסוף באוסקר שכה ייחלה לו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חואקין פיניקס נרגש עד דמעות (צילום: טורנטו סטאר)

השטיח האדום המתין לתחרות עזה בין במאים ושחקנים מיתולוגיים. בין ה'איירישמן' של מרטין סקורסזה בכיכוב אל פאצ'ינו ו'היו זמנים בהוליווד' של קוונטין טרנטינו בכיכוב בראד פיט. כשברקע למרות שחשבו שיגנוב את ההצגה המאוכזב הגדול של הערב הוא הסרט  '1917' שאמור היה לקטוף את פרס הסרט הטוב ביותר ושמולו התמודד כמובן הג'וקר אשר זכה למועמדות ב-11 קטגוריות, וגרף לצד השחקן הטוב ביותר את פרס הפסקול הטוב ביותר.

חואקין פיניקס שהינו טבעוני עודד במעמד הזכייה את כלל בני האדם להיות רגישים יותר כלפי בעלי החיים ובאותה הזדמנות הזיל דמעה כשהזכיר את אחיו המנוח שבצמו היה שחקן מפורסם, ריבר פיניקס. כאשר גם בראד פיט כאמור זכה בפסלון בקטגוריית שחקן המשנה.

 

פיט עם הפסלון המוזהב (צילום: AP)

אך הזוכה הגדול הוא בונג' ג'ון הו, שסרטו 'פרזיטים' לקח את שלושת הפרסים החשובים ביותר , תסריט, במאי, וסרט. הבמאי הקוריאני נראה נרגש במעמד זכייתו שהיוותה רגע היסטורישל ממש  בו לראשונה בתולדות האוסקר סרט שאינו דובר אנגלית זכה בקטגוריית הסרט והבמאי הטובים ביותר.

 

תהילת עולם. בונג ג'ון הו (צילום: APׂ)

 

הפרי-שואו שהחל בשעה 6:30 בערב אירח את טום הנקס, ספייק לי, וויל פרל וכריס רוק ושודר כמו הטקס עצמו בערוץ ABC.

במקביל הוליווד העניקה מחווה מרגשת לשחקן המיתולוגי ממוצא יהודי קירק דאגלס שהלך בשבוע שעבר לעולמו בגיל 103, וגם לכוכב הכדורסל שהיה חלק בלתי נפרד מהנוף של לוס אנג'לס בשני העשורים הקודמים, קובי ברייאנט, שבעצמו זכה בפרס אוסקר על סרטו משנת 2018 "כדורסל יקר".

 
בין האולפנים אמורה להיות זו השנה של נטפליקס שמובילה את עידן הסטרימינג בהוליווד. נטפליקס מחזיקה כעת ב-24 מועמדויות לאוסקר. סרטים כ'סיפורי נישואין', 'שני האפיפיורים', ו'האיירישמן' מככבים ברשימה, למרות זאת, נראה כי חברי האקדמיה לקולנוע לא מתכוונים לעשות לשחקן החדש בתעשייה חיים קלים - ונטפליקס עדיין מחפשת את הפסלון הראשון שלה בקטגוריה חשובה.
 
 
 
השחקנית הטובה ביותר רנה זלווגר. (צילום: AP)

הוליווד מסכמת שנה לא קלה, במהלכה מכירות הכרטיסים צנחו בכ-4% וזאת למרות שאולפני דיסני הגיעו לשיא של כ-13 מיליארד דולרים בהכנסות מכרטיסים, עם זאת מלבד 'צעצוע של סיפור 4', שזכה אולפני דיסני לא זכו בתהילה משמעותית, אף על פי ש'פורד נגד פרארי' שיצא לאקרנים על ידי אולפני FOX (שנרכשו על ידי דיסני) עלול לגרוף פסלון או שניים.

בפרס הסרט הדקומנטרי הטוב ביותר הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה זכה בפרס הגדול על סרטו "מפעל אמריקני".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE