הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מונע משנאה למשטרה": שני שוטרים מניו יורק נורו בתוך כ-12 שעות
החשוד, תושב הברונקס בן ה-45, שוחרר ממאסר רק לפני שלוש שנים, אך בתוך פחות מיממה הוא פתח באש לעבר המשטרה בשני מקרים נפרדים, לרבות בתוך תחנה. למרבה המזל, לא היו הרוגים באירוע והחשוד נתפס. "בזכות התגובה המהירה של השוטרים אנחנו מדברים על ניסיונות לרצח ולא על 2 מקרי רצח", אמר בכיר במשטרה

בהלה גדולה נרשמה ברחובות ניו יורק במהלך סוף השבוע לאחר ששני שוטרים נורו בתוך פרק זמן של כ-12 שעות, במה שבכירים ב-NYPD כינו כ"ניסיונות מכוונות לרצוח".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע מחוץ לתחנת המשטרה בברונקס (צילום: AP)

 

האירוע הראשון התרחש בסביבות השעה 8:30 בליל יום שבת בשכונת לונגווד בברונקס. אזרח שניגש לדבר עם שני שוטרים שישבו בניידת ברח' סימפסון פתח באש ופגע באחד מהם בצוואר, ואז נמלט מהמקום. השוטר שנורה - פול סטרופולינו - הובהל לבית החולים, שם נקבע כי הכדור פספס עורק מרכזי בפחות מסנטימטר. מצבו הוגדר כבינוני, והוא שוחרר לביתו למחרת.

בבוקר יום ראשון, אותו חשוד נכנס אל תחנת המשטרה בפינת השדרות לונגווד וברקנר (כארבעה רחובות בלבד ממקום הירי הראשון) ופתח באש. כתוצאה מהירי שבוצע בעזרת אקדח 9 מ"מ, קצין המשטרה נפגע בזרוע. לאחר שהיורה רוקן את המחסנית, השוטרים שהיו בתחנה הצליחו להשתלט עליו. השוטר שנורה פונה אף הוא לבית החולים, והוא צפוי להשתחרר לביתו במהלך היום.

אמש פרסמה משטרת ניו יורק כי החשוד הוא רוברט וויליאמס בן ה-45, שמואשם בשני ניסיונות רצח, החזקה לא חוקית של כלי נשק והתנגדות למעצר. דרמוט שיי, נציב ה-NYPD, הסביר כי לוויליאמס עבר פלילי עשיר: "הוא שוחרר על תנאי בשנת 2017 לאחר שהיה מעורב בתקרית חמורה שבה תושב הברונקס נורה ורכבה של אישה נגנב באיומי אקדח, דבר שהוביל לקרב יריות בינו לבין השוטרים. אירוע זה התרחש ב-2002. וויליאמס הורשע בניסיון לרצוח, ובשנת 2017 הוא שוחרר על תנאי", הוא אמר.

 

החשוד, רוברט וויליאמס בן ה-45. משמאל: בכניסתו לתחנת המשטרה. מימין: רגעי לפני שירה לעבר 2 שוטרים שישבו בניידת (צילום: משטרת ניו יורק)

 

עוד אמר שיי כי "רק בזכות אותם שוטרים שלא היססו לזנק על היורה, אנחנו מדברים היום על ניסיונות לרצח ולא על שני שוטרים שנרצחו". נציב המשטרה אף ביקש לציין את העלייה ברוח האנטי-משטרתית שנרשמת בעיר בתקופה האחרונה. "מילים חשובות, הן משפיעות על האופן שבו אנשים מתנהגים", הוא אמר.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, התייחס אף הוא לסוגיה וקרא לכל התושבים "לכבד את משטרת ניו יורק": "מי שמפיץ דברי שנאה כלפי השוטרים מסייע ליצירת האווירה, וזה לא מתקבל על הדעת. מותר לתושבים להפגין ולמחות, אך אסור בשום פנים ואופן לתקוף את אלה שאמורים להגן עלינו". על החשוד עצמו אמר ראש העיר: "מדובר בניסיון לרצח שתוכנן מראש. לא רק שהוא רצה להרוג מישהו, הוא רצה להרוג מישהו שלובש מדים ומגן על כולנו", הוא אמר.

הנשיא טראמפ בחר בתקיפת טוויטר אופיינית כתגובתו: "גדלתי בניו יורק ובמשך שנים ראיתי עד כמה המשטרה בעיר גדולה. היום, בגלל שמנהיגים חלשים משמשים כראש עיר וכמושל, המשטרה נמצאת תחת מתקפה. עצרו את זה עכשיו!", הוא כתב בפוסט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE