הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוסקר 2020: סקירה של הערב הנוצץ ביותר של השנה - מי עשה היסטוריה, מי איכזב ומה הקשר הישראלי
לקראת טקס האוסקר, הכותרות עסקו דרך קבע במה אנו לא נזכה לראות השנה – טקס בלי ג'יי לו או ייצוג הולם של במאיות והיעדרות כמעט מוחלטת של בני מיעוטים בקטגוריות המשחק השונות. אז מה בדיוק היה שם?

לקראת טקס האוסקר, הכותרות עסקו דרך קבע במה אנו לא נזכה לראות השנה – טקס בלי ג'יי לו או ייצוג הולם של במאיות, והיעדרות כמעט מוחלטת של בני מיעוטים בקטגוריות המשחק השונות. למרות כל אלה, במאיות אכן זכו בכבוד הגדול; גם מפיקים אפרו-אמריקנים. הערב הסתיים בניצחונו של הסרט הקוריאני, פרזיטים, שעשה היסטוריה והדהים את כולם, כשהפך לסרט הזר הראשון שזכה בפרס הנחשק ביותר – הסרט הטוב של השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עושה היסטריה - מפיק 'פרזיטים', בונג ג'ון הו, אוחז בפסלונים

ברור כשמש שהוליווד התאהבה במפיק הקוריאני, בונג ג'ון הוּ, לפי כמות אהבה לה זכה המפיק הזר בכל פעם שהזדמן לפודיום המנצחים – ארבע פעמים בסך הכל. המפיק המוכשר קיבל את פרס הבמאי הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר, הסרט הזר הטוב ביותר וכאמור, הסרט הטוב ביותר של השנה.

במעמד קבלת הפרס, אומר בונג הו, באמצעות מתורגמן: "כשהייתי צעיר ולמדתי קולנוע, הייתה אמרה שנחרטה לי עמוק בלב – 'האישי ביותר הוא היצירתי ביותר'". הבמאי מוסיף, הפעם באנגלית יש לציין, "מקור הציטוט הוא מרטין סקורסזה הנהדר שלנו", מה שגרם לקהל לעמוד שוב על רגליו, הפעם לכבוד הבמאי הוותיק.

 

צפו - בקסט הסרט "פרזיטים" זוכר בכבוד הגדול ביותר של הלילה

חוואקין פיניקס אף פעם לא היה מעריץ גדול של עונת הפרסים, הוא גם כינה אותה בעבר "שטויות" (Bullshit), במהלך ראיון משנת 2012.

הריצו קדימה לשנת 2020 – עושה רושם שפיניקס, שזכה בפסלון בפעם הראשונה עבור תפקידו הצולב כליצן מעורער בסרט 'ג'וקר', השלים עם המציאות ומגלה הבנה רבה יותר כלפי טקסי הפרסים הרבים והפיכתם להזדמנות, לא מחויבות. לאחר זכייתו בפרס גלובוס הזהב, עוד בתחילת ינואר, פיניקס החל להתאמן על נאומו בטקס האוסקר וסיפק נאום מלא תשוקה ורגש הקורא לצדק ושינוי, נאום שנגע ב"חלק מן הנושאים היותר מטרידים ומצערים עבורנו כקולקטיב".

חוואקין חזר על דעתו ודיבר על התנגדותו לרעיון שהופעה אחת טובה יותר מרעותה. הוא ביטא את אהבתו ותודתו כלפי הסרט, עליו אמר השחקן ש"הוא סיפק לי חיים יוצאים מן הכלל..."

"באם אנו מדברים על חוסר שוויון מגדרי, גזענות, זכויות הקהילה הגאה, צמחונות – כל אלה הם בגדר חוסר-צדק".

 

רנה עם הפסלון המוזהב

פיניקס, שכאמור לא מתחבר לפרסים וטקסים, הפך את זכייתו והשתתפותו בטקס להזדמנות, במסגרתה השמיע את השקפת עולמו, זאת מבלי להראות או להישמע, לא אדיב או כפוי טובה לנוכח הכבוד הגדול שנפל בחלקו.

בערב בו אף לא במאית אחת זכתה למועמדות בפרס האוסקר, הסרט 'פרזיטים' הזר קטף את הפרס הנחשק ביותר, נאומו של פיניקס הצליח לבטא במדויק כמה ממורכבויות הקידמה. עם זאת, מסיים השחקן את נאומו עם מסר מלא תקווה הצופה לעתיד – השחקן לא הצליח להסתיר את רגשותיו כשהחליט להקדיש רגע לזכר אחיו המנוח, השחקן ריבר פיניקס שמת בשנת 1993, כתוצאה ממנת יתר. בתוך כך ציטט שורה משיר שכתב – "התנתקנו מהעולם החיצוני ואנחנו חושבים שאנחנו מרכז העולם".

"כשהיה בן 17, אחי כתב את מילים הבאות – 'רוץ ותפוס מחסה באהבה והשלווה כדלקמן תגיע', חתם כך את נאומו.

 

בזכייתו גבר פיניקס על מועמדים מוערכים אחרים, ליאונרדו דיקפריו, אנטוניו בנדרס, אדם דרייבר וג'ונתן פרייס.

 

צפו: חוואקין פיניקס בנאום הזכייה

הפתעה נוספת, טובה הפעם, היא זכייתו של השחקן בראד פיט.

השחקן בן ה-56 כבש אין-ספור שיאים במהלך הקרירה שלו, חוץ מאחד – פיט זכה בפרס עבור תפקיד המשנה הטוב ביותר (היו זמנים בהוליווד), זוהי זכייתו הראשונה עבור עבודתו על גבי המרקע. זו לא הפעם הראשונה שטקס האקדמיה חוגג את פועלו של השחקן הרבגוני – פיט קטף את פרס המפיק הטוב ביותר לשנת 2014 (12 שנים של עבדות). במהלך נאומו, השמיע פיט את דעתו הפוליטית כשציין את משפט ההדחה של הנשיא טראמפ; הוא הודה לכותב ובמאי הסרט, קווינטין טרנטינו, לשחקן שלצידו ליאונרדו דיקפריו וצוותי הפעלולנים. פיט סיים את נאום תודתו כשהוא מקדיש את הזכייה לילדיו – 'אני אוהב אתכם".

 

צפו: בראד פיט בנאום הזכייה

פרס השחקנית הטובה ביותר ניתן לרנה זלווגר עבור תפקידה בסרט 'ג'ודי', בו היא נכנסת לנעליה של השחקנית והזמרת האהובה ג'ודי גרלנד (שקיפחה את חייה בשנת 1969). זוהי השנה השנייה ברציפות בה הפרס ניתן עבור תפקידים המתארים את חייהם של אגדות מוסיקליות. (בשנה שעברה היה זה רמי מאלק שזכה בפרס על הופעתו כפרדי מרקורי ('רפסודיה בוהמית').

זלווגר הצדיעה לנכס התרבות האמריקני, במהלך נאום הזכייה שלה. "כשאנו חוגגים את חייהם ופועלם של גיבורינו הלאומיים, אנו נזכרים במה ובמי אנחנו כעם – מאוחדים.."

"העלמה גארלנד, את ללא ספק בין הגיבורים שמאחדים ומגדירים אותנו – זכייה זו היא לכבודך".

 

צפו: רנה זלווגר בנאום הזכייה

בזכייתה, רנה היא השחקנית השביעית בהיסטוריה שזכתה בפרס הנחשק, הן עבור תפקיד ראשי (ג'ודי) והן עבור תפקיד  משנה ('קולד מאונטן').

את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר קטפה לאורה דרן, עבור תפקידה בהפקת הענק של שירות התוכן נטפליקס "סיפור נשואים". 

על הקטע המרגש ביותר של הערב אחראית בילי אייליש, ששרה את 'Yesterday' של להקת הביטלס האגדית, כמחווה לזכר השחקנים שאיבדנו במהלך השנה - קובי בראיינט וקירק דאגלס הם אך שניים מהשחקנים שתמונותיהם הופיעו על גבי המרקע. 

 

צפו בהופעתה הנוגעת ללב של בילי

בפרס האורח הלא קשור והמפתיע ביותר זוכה הראפר אמינם – אמינם עלה על בימת הטקס לביצוע "Lose Yourself", שירו המקורי זוכה פרס האוסקר מ- 2003 (8 מייל). מרטין סקורסזה הצליח לשקף את מה שרובנו הרגשנו – הבמאי ניצל את הזמן בשביל לתפוס תנומה קלה. אאוץ'!

האם מפיקי הטקס הזמינו את הראפר בתקווה למשוך צופים צעירים? נזכיר שלאמינם מיוחסות כמה אמירות מקוממות שהופנו נגד הקהילה הגאה; ב-2017 שחרר הראפר שיר חסר רגישות, בו הוא מדבר על פיגוע הטרור שהתרחש במהלך הופעתה של אריאנה גרנדה בבריטניה.

ואיך אפשר בלי הקשר הישראלי - אוסקר 2020, מעבר לפרסים, גדע סוף סוף את חרושת השמועות בנוגע ליריבות בין שתי גיבורות העל, ברי לרסון (קפטן מארוול) וגל גדות (ונדר וומן). השתיים, יחד עם סיגורני וויבר, העניקו את הפרס עבור המוזיקה המקורית הטובה ביותר (ג'וקר) והשיר המקורי הטוב ביותר (רוקטמן).

 

גל גדות, סיגורני וויבר, ברי לארסון

 

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "פרזיטים"

השחקן הראשי הטוב ביותר: חואקין פיניקיס, "ג'וקר"

השחקנית הראשית הטובה ביותר: רנה זלווגר, "ג'ודי – מעבר לקשת"

בימוי: בונג ג'ון-הו, "פרזיטים"

שחקן משנה: בראד פיט, "היו זמנים בהוליווד"

שחקנית משנה: לורה דרן, "סיפור נישואים"

תסריט: בונג ג'ון-הו, "פרזיטים"

תסריט מעובד: טייקה וואיטיטי, "ג'וג'ו ראביט"

סרט תיעודי: "מפעל אמריקאי"

הסרט הבינלאומי: "פרזיטים"

צילום: רוג'ר דיקינס, "1917"

עריכה: "פורד נגד פרארי"

סרט אנימציה: צעצוע של סיפור 4

עיצוב הפקה: "היו זמנים בהוליווד"

עיצוב תלבושות: "נשים קטנות"

סרט אנימציה קצר: Hair Love

סרט קצר: The Neighbors' Window

עריכת סאונד: "פורד נגד פרארי"

מיקס סאונד: "1917"

אפקטים ויזואליים: "1917"

איפור ועיצוב שיער: "פצצה"

פסקול: הילדור גואנטדור, "ג'וקר"

שיר מקורי: (I’m Gonna) Love Me Again "רוקטמן"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE