הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאייפונים ועד כלי רכב: כך מגפת הקורונה משפיעה על הכלכלה העולמית
מפעלים רבים בסין יישארו סגורים גם השבוע, צעד שצפוי להימשך לפחות 3 שבועות נוספים. חברות רבות, למשל אפל שמייצרת את האייפון במדינה, בוחנות חלופות אפשריות לפס הייצור

מתוך ניסיון למגר את התפרצות נגיף הקורונה שגבתה את חייהם של קרוב לאלף בני אדם, רשויות החוק בסין הורו למפעלים רבים לסגור את שעריהם למשך לפחות שלושה שבועות נוספים. החלטה זה צפויה לפגוע בשורה התחתונה של חברות אמריקאיות רבות אשר נעשנות על תעשיית הייצור בסין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפעלי אלקטרוני בעיר שנג'ן (צילום: Getty Images)

 

למעשה, מדובר בבעיה כפולה: ראשית, המפעלים סגורים ועל כן חומרי הגלם לא יכולים להישלח ליעדם. הבעיה הנוספת נובעת מאיסור שהוטל על תושבים לעבור מעיר לעיר, דבר שבמקרים רבים מונע את הגעת העובדים למפעלים.

סמיר סמנה, אנליסט בכיר בבנק השקעות וולס פרגו, הסביר שסגירת המפעלים עלולה לגרום לעיכובים ממושכים במוצרים שכיחים, החל מסמארטפונים וכלה ברכבים: "תעשיית הייצור הסינית כולה נפגעה, אך באופן ספציפי ניתן להצביע על פגיעה קשה ביותר בתעשיית הייצור הטכנולוגי", הוא אמר.

אם רשויות הבריאות בסין לא יצליחו לעצור את התפשטות הנגיף, יתכן שחברות רבות יחליטו להעתיק את פס הייצור שלהן למדינות אחרות, לרבות ויאטנם, תאילנד, הודו ועוד. יתכן ששווקים מסוימים בחצי הכדור המערבי, למשל ברזיל, גם ימשכו אליהם משרות של ייצור.

מי שזכה לביקורת חריפה בעקבות דבריו הוא שר המסחר, וילבר רוס, שאמר בשיחה עם רשת "פוקס ניוז" לפני כעשרה ימים שלדעתו "מגפת הקורונה תאיץ את החזרת המשרות לצפון אמריקה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE