הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'תמחקו את הפייסבוק שלכם, זה עלוב' : אילון מאסק תוקף את צוקרברג
מלחמת המילים בין בעלי פייסבוק וטסלה שהחלה לפני מספר שנים נמשכת על רקע ציוץ עוקצני במיוחד מצד מייסד פיי-פאל. פייסבוק מסרבת להגיב אך מאסק אינו לבד במתקפה נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם. בקביל החליט מאסק לשחרר לעולם סינגל מוסיקלי ראשון משל עצמו

זה כבר מזמן אופנתי עבור מיליארדרים לצאת כנגד פייסבוק. ג'ורג' סורוס תקף את החברה מסיבות פוליטיות, בעוד  בכירי פייסבוק שהפכו למולטי מיליונרים בזכותה תקפו אותה על רקע מדיניות הפרטיות שלה.

אך נראה כי את המתקפה התורנית פייסבוק לא צפתה.

אליל הטק ויזם החלל אילון מאסק צייץ במהלך סוף השבוע בטוויטר "#DeleteFacebook It's Lame" - " מחקו את הפייסבוק שלכם, זה עלוב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש בראש מאסק וצוקרברג (צילום: Hacker noon)

המתקפה החזיתית על הרשת החברתית הגדולה בעולם באה בעקבות ציוץ שהעלה כוכב הקולנוע היהודי סשה בארון-כהן שצייץ תמונה של צוקרברג כקיסר בו כתב "מדוע אנו נותנים לאדם אחד לשלוט במידע של כ-2.5 מיליארד בני אדם, פייסבוק צריכה לעבור רגולציה על ידי ממשלות, לא להילשט בידי קייסר". מאסק ניצל את ההזדמנות, והגיב להודעה בציוץ תגובה משל עצמו בו אמר כי 'פייסבוק זה עלוב, תמחקו את זה'. 

 

התמונה שצייץ סשה בארון כהן (צילום: Twitter)

תגובתו של מאסק זכתה ל-60 אלף 'לבבות' שהם יותר לבבות משקיבל הציוץ המקורי של בארון-כהן.

אין זו הפעם הראשונה בה תוקף בארון-כהן את פייסבוק. בעבר הוא טען כי החברה מפרסמת מודעות פוליטיות המכילות שקרים, וכי היא מסייעת להכחשת שואה.

ופייסבוק עצמה? החברה סירבה להגיב לציוץ של מאסק שנמצא בסכסוך מתמשך עם פייסבוק, ושבציוצים קודמים אף שאל "מה זה פייסבוק בכלל?".

מאסק גם מחק את חשבונות הפייסבוק של החברות שבבעלותו (טסלה וספייס-אקס) לאחר סקנדל הריגול של קיימברידג' אנליטיקה בשנת 2018 ואף זלזל בצוקרברג באופן אישי כשכתב ב-2017 "דיברתי עם מארק על בינה מלאכותית, הבנתו את הנושא מוגבלת", צוקרברג הגיב לדברים, "אנשים המציירים תרחישי אימים [בנוגע לבינה מלאכותית] נוהגים בחוסר אחריות", זאת על רקע המחלוקת הקיימת בין השניים בדבר שימוש ב-AI.

בתוך כך, מקור היריבות בין השניים מצוי בטיל של חברת ספייס אקס ששיגורו נכשל בשנת 2016 ושגרם לפיצוץ לווין של פייסבוק.

לאחר פיצוץ הלווין צוקרברג כתב ''אני מאוכזב עמוקות לשמוע על כישלון שיגור הלוויון של ספייס אקס שהרס את הלוויון שלנו" ומאז נדמה כי לא שוררת חיבה בין צמד המיליארדרים.

 

מאסק באופן ההקלטות (צילום: The Verge)

במקביל את הזינוק במניית טסלה החליט מאסק לחגוג באמצעות הוצאת סינגל מוסיקלי ראשון משל עצמו העונה לשם 'Don't Doubt UR Vibe' , 'אל תפקפק בוויב שלך'

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE