הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הכאוס באיווה: הדמוקרטים מתרכזים בפריימריז בניו המפשייר
סנדרס ובוטיג'ג' הם אומנם שני המועמדים המובילים, אך תוצאות לא טובות עלולות להביא לסיום הקמפיין של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. הדמוקרטים בעיקר יקוו שדיווח התוצאות יעבור בצורה סדירה ולא יתעכב כפי שקרה לפני שבוע באיווה

קצת יותר משבוע עבר מאז הבחירות המקדימות באיווה, והמועמדים הדמוקרטים יקוו שהפריימריז שייערכו היום בניו המפשייר יעברו בצורה טובה יותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המועמדים הדמוקרטים בעימות האחרון שנערך ביניהם (צילום: חדשות איי. בי. סי.)

 

כזכור, תקלות רבות נרשמו באפליקציה שבעזרתה אספות הבחירות היו אמורות להעביר את התוצאות - דבר שגרם לכך שרק כעבור כשלושה ימים נודע שראש עיריית סאות בנד לשעבר, פיט בוטיג'ג', הוא המנצח הגדול.

בחלוקת הצירים, בוטיג'ג' מוביל עם 13, אך מיד אחריו ניצב הסנאטור ברני סנדרס עם 12. אליזבת' וורן מדורגת במקום השלישי עם 8 צירים, ואחריה נמצא סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, עם 6. איימי קלובשר מדורגת במקום החמישי עם ציר בודד, ושאר המועמדים לא עברו את אחוז החסימה באיווה ועל כן נותרו ללא צירים.

אך בניו המפשייר הסיפור שונה: מדובר בבחירות הפריימריז הראשונות (באיווה הבחירה מתנהלת באמצעות אספות בחירה) של המפלגה הדמוקרטית. הבחירות בניו המפשייר נחשבות לבלתי צפויות, בעיקר בגלל שמצביעים הרשומים כעצמאיים יכולים להשתתף.

 

סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. בחירות מקדימות לא מוצלחות עלולות לסיים את הקמפיין שלו כבר עתה (צילום: רויטרס)

 

מי שנמצא בלחץ גדול הוא ג'ו ביידן, שעד לפני כמה שבועות נתפס כמועמד המוביל של המפלגה. הקמפיין של סגן הנשיא לשעבר לא מצליח להמריא כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות באיווה. אם לא די בכך, סקר חדש שפורסם אתמול (שני) מצביע על ירידה של 9% בתמיכה בו בשבועיים האחרונים. אך מה שבאמת מטריד את הקמפיין של ביידן זה ירידה של 22% בתמיכה בקרב מצביעים שחורים.

ביידן מאוד רוצה לעבור את השבועיים הקרובים בהצלחה ולהגיע ל"סופר טיוזדיי", אז יערכו בחירות מקדימות במדינות רבות הנחשבות ליותר ידידותיות מבחינת דמוגרפית. אך אם ימצא את עצמו שוב במקום הרביעי, יתכן שהקמפיין לעולם לא יצליח להתאושש מזה.

הבחירות בניו המפשייר הן חשובות ביותר גם עבור הסנאטורית אליזבת' וורן, שמצאה את עצמה במקום מעט משונה לאחר פרסום התוצאות באיווה: מחד, בוטיג'ג' וסנדרס גברו עליה, אך מאידך היא עדיין ניצחה את ג'ו ביידן והשיגה לפחות כמה צירים.

 

סנדרס ובוטיג'ג': אחד מהם צפוי לזכות בבחירות בניו המפשייר (צילום: Getty Images)

 

בניו המפשייר אחוז החסימה עבור קבלת צירים עומד על 15%, ולפי הסקרים האחרונים נראה שוורן בסכנה ממשית למצוא את עצמה מתחת לרף הזה.

למעשה, סנדרס ובוטיג'ג' הם שני המועמדים המובילים לזכייה בניו המפשייר, ולפחות אחד מהם יצא מהיום עם מומנטום אדיר. מצד שני, יתכן שלפחות חלק מהמועמדים הפחות בולטים יבחרו לפרוש לאחר הפריימריז היום, ביניהם הסנאטור מייקל בנט (קולורדו) ומושל מסצ'וסטס לשעבר, דיבאל פטריק.

אם הכל יתנהל כשורה ולא תהיינה הפתעות (כפי שקרה באיווה), תוצאות הבחירות יחלו להתפרסם הערב לאחר סגירת הקלפיות בשעה 8:00 (שעון חוף מזרחי, 5:00 אחה"צ בחוף המערבי).

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE