הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדריך: תרופת הפלא הטבעית שתסייע עם מגוון בעיות רפואיות
מעבר ל'הייפ', האם תבלין הכורכום, שנחשב על ידי רבים ל'מזון על', באמת כל-יכול כפי שנטען על ידי רבים, או שמא מדובר ב'סתם עוד' תוסף תזונה

אם החדשות לגבי יתרונותיו הרפואיים של הכורכום לא הגיעו אליכם, אתם כנראה חיים תחת סלע כלשהו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כרכום (Shutterstock)

אם להאמין ל'באזז', כורכום יכול לפתור את כל בעיותיכם.

אז מה העניין עם כורכום?

מעבר ל'הייפ', האם תבלין הכורכום, שנחשב ל'מזון על', באמת כל-יכול כפי שנטען על ידי רבים, או שמא מדובר ב'סתם עוד' תוסף תזונה.

אם כך, ידידי, הנה לכם מדריך מקיף ומלא על כורכום וכּרכומין.

מה הוא כורכום בדיוק?

כרכום מיוצר מגבעולים תת קרקעיים של צמח הכורכומה הארוכה, השייך בעצמו למשפחת הזנגביליים. במשך אלפי שנים, כרכום נחשב לתרופה אָיוּרְוֶדית (ידע החיים הארוכים), הוא גם האחראי לצבע הצהוב של תבלין הקארי והכרכום. אז מהו, אם בכלל, ההבדל בין שני התבלינים? תוסף התזונה שתמצאו על המדפים לרוב יהיה כרכומין, אחד ממרכיביו העיקריים של הכרכום. כרכומין הינו נוגד חמצון רב עוצמה. נציין כי המחקרים הרבים שנערכו בנושא זה (יתרונותיו הבריאותיים של תבלין הכרכום) מתמקדים בכרכומין הפלאי. לנוכח מאפייניו האנטי-דלקתיים, חומר פעיל זה משווק כתוסף תזונה בריאותי וניתן למצוא אותו על מדפי החנויות הטבע השונות.

ועכשיו למדע מאחורי ההצהרות:

אם להסתמך על שלל המחקרים שנערכו בנושא – היתרון המרכזי שבצידו של התבלין הצהוב הוא יכולתו להילחם בדלקות. ביסודה, דלקת אינה דבר רע; היא למעשה חלק חשוב של מערכת החיסון שלנו, היא נלחמת בווירוסים ובקטריות ושומרת על בריאותינו. דלקת כרונית, לעומת זאת, היא מצב של הזנחה. מצב דלקתי שלא אובחן שקול לשריפה בלתי פוסקת בגופנו. חוסר איזון זה מיוחס לסיבוכים רפואיים רבים. ביכולתכם לקבוע את רמת הדלקת שבגופכם באמצעות המדריך הבא.

כרכומין וכרכום נודעים בזכות יכולתם לשכך דלקות כרוניות; לפניכם רשימה של אבחנות רפואיות שונות, בהן תוכלו לטפל בעזרת כורכומין:

אלצהיימר, דלקת אוטואימוניות, דלקת המוח (ערפול מוחי ושיכחון), סרטן, פטריית הקנדידה, ירוד (קטרקט), דיכאון, סכרת, אין-אונות, בעיות בשלפוחית, כספית, מעי דלקתי, עמידות לאינסולין, זאבת, שפעת, דלקת מפרקים שיגרונית, זיהומים ויראליים, ירידה איטית במשקל.

 

תוספי תזונה המכילים כרכום

עינכם הרואות, עושה רושם כי כרכום הוא כל-יכול. במאמר שראה אור בעיתון המדעי 'טבע' (Nature), צוינו מספר היבטים בעייתיים במחקרו של חומר זה.

  • קיים צורך ממשי במחקרים בקנה מידה גדול ומקיף יותר.
  • בעוד שממצאי המחקרים נראים מבטיחים, אנו עדיין איננו מבינים מהם התהליכים הכימיים האחראים לכל הטוּב הזה וכיצד בדיוק הדבר עובד.
  • בשגרה, מחקרי התבלין מתמקדים בהיבט חיובי אחד של האוכל ומבודדים אותו – עם זאת כרכום מורכב מעשרות תרכובות אחרות (לרבות כרכומין), בין כל אלה מתקיימת סינרגיה – מה שמעלה את קושי הזיהוי.

ומה לגבי תופעות לוואי?

מחקר אחד הציע כי מנה עודפת של החומר הפעיל מבטלת את יתרונותיו ההגנתיים, הוא אף עלול לגרום לנזק תאי. חשוב לזכור – חומרים (פעילים) מן הטבע, כאלה שעובדים עבור אדם אחד, לאו דווקא יעבדו באופן דומה בגופו רעהו. על כן, מומלץ להיוועץ עם רופא ולהבין מהו המינון הנכון בשבילכם, אם בכלל!

כיצד תוכלו לספק לגופכם מנת יומית של כרכום?

באם תוספי תזונה היא הדרך המועדפת עליכם, מינון כרכומין שהוכח כבטוח ומועיל הינו 10 גרם ביום – וזה לא מעט. רוצים לחזק את יתרונותיה של התרופה הטבעית – הוספת פִּיפֶּרין (המרכיב הפעיל העיקרי בפלפל שחור) תעזור לכרכומין להיספג בצורה טובה יותר; עליה של 2000%, אם להיות מדויקים.

באם אתם מעדיפים ללכת על האופציה הזולה והמהירה יותר – הוסיפו אבקת כרכום למרקים, שיקים, ולמעשה כל מאכל אחר. אחת הדרכים הטובות ביותר לספק לגופכם את הכרכום הכל-יכול היא הוספתו למשקאות מזינים ובריאותיים.

 

לבריאות!

לפניכם שני מתכונים שיכנסו יותר כרכום לחייכם:

  • משקה כורכום ופטריית אדפטוגן (צמח מרפא המסייע לעמוד במצבי לחץ)

מצרכים:

            ½1 כוסות חלב קוקוס מלא

            ½ כפית אבקת פטריות צ'גה (Chaga), ריישי (Reishi), רעמת האריה (Lion's Mane), טרמטס (Turkey Tail), קורדיספס (Cordyceps), שיטאקי ופטריית אגריקוס בלזיי (Himematsutake)

            1 כף זרעי צ'יה

            1 כפית דבש אורגני

            2 תמרי מג'הול מגולענים (הוסיפו עוד לקבלת מתיקות גבוהה יותר)

            2 כפיות אבקת קקאו

            1 כפית אבקת מאקה (Maca)

            ½ כפית אבקת כרכום

            מלח הימלאיה לפי הטעם

אופן הכנה:

            ערבבו את המצרכים בבלנדר והגישו קר או חם.

 

  • ציר עצמות עם כרכום וחלק קוקוס

מצרכים:

            1 כוסות חלב קוקוס מלא

            1 כוס ציר

            2 כפיות כרכום

            ½ כפית קינמון

            קורט פלפל שחור

            1 כף דבש

            ¼ כפית אבקת זנגוויל

אופן הכנה:

            ערבבו את המצרכים באמצעות בלנדר. חממו בסיר את התערובת שהתקבלה למשך 3-5 דקות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE