הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממשל הפדרלי מגביר את המאבק בערי המקלט: תביעה הוגשה נגד שתי רשויות מקומיות
סוגיית "ערי המקלט" ממשיכה להוות קרע עמוק בין הממשל לבין רשויות מקומיות, ואתמול נודע כי ניו ג'רזי ומחוז בוושינגטון נתבעים ע"י משרד המשפטים. התובע הכללי בר: "מדיניות זו היא דוגמה מצוינת לאידיאולוגיה מוטעית שגוברת על אכיפת חוק הגיונית"

משרד המשפטים האמריקאי מגביר את מאבקו ב"מדיניות המקלט" המונהגת ע"י רשויות מקומיות, ואתמול (שני) נודע כי הוגשו שתי תביעות במטרה להפסיק את המדיניות שאוסרת על שיתוף פעולה עם רשויות החוק הפדרליות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי בר מודיע על 2 התביעות (צילום: AP)

 

מי שהודיע על התביעות כנגד מדינת ניו ג'רזי ומחוז קינג (במדינת וושינגטון) היה התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, שאמר: "אנשי אכיפת החוק נמצאים בסכנה בגלל המדיניות, שמונעת משיקולים אידיאולוגיים".

במסגרת מדיניות המקלט, לרשויות החוק המקומיות (למשל, משרדי שריף והמשטרה) לא מתאפשר למסור עצורים לידי רשויות ההגירה הפדרליות, גם אם כנגד אותו חשוד קיים צוו גירוש מהמדינה. סוגיה זו עלתה שוב לכותרות בשבוע שעבר לאחר שסוכני רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) פתחו באש לעבר תושב ניו יורק שניסה למנוע את מעצרו של בן הזוג של אמו.

אריק אדמס, נשיא רובע ברוקלין, ביקר בחריפות את התנהלות רשויות ההגירה בתקרית הזו ואמר: "אנשי ICE צריכים להתבייש להם. הם מנסים להאשים את המשטרה, אך אלה לא היו שוטרי ה-NYPD שירו בצעיר הזה, אלא סוכני ICE. מקרים כאלה הם בדיוק ממה שחששנו כאשר דיברנו על הנוכחות של רשויות ההגירה בעיר".

ב-ICE לא נשארו חייבים ואמרו: "משטרת ניו יורק עצרה את החשוד ב-3 בפברואר בגין החזקת תעודה מזויפת. העברנו ל-NYPD בקשה לקבל לידנו את העצור, אך הוא שוחרר ממעצר עוד לפני שהבקשה הועברה. החלטה זו הובילה לכך שנאלצנו לאתר אותו ברחובות ניו יורק ולא בתוך בית הכלא".

 

שוהים בלתי חוקיים עולים על טיסת גירוש מוושינגטון. המדינה עצרה את הטיסות, הממשל הגיב בתביעת ענק (צילום: רויטרס)

 

בתביעה שהוגשה כנגד מדינת ניו ג'רזי הועלו טענות דומות לפיהן רשויות החוק המקומיות אינן מעבירות לרשויות ההגירה הפדרליות מידע על עצורים לא חוקיים. התביעה השנייה הוגשה כנגד מחוז קינג שבו שוכנת העיר סיאטל, וזאת לאחר שרשויות החוק המקומיות לא איפשרו למשרד לביטחון המולדת (DHS) להשתמש בשדה תעופה אזרחי לטיסות גירוש.

"היום אנחנו מגבירים את המאבק של הממשל הפדרלי בעימות כנגד ערי המקלט", הסביר התובע הכללי בר. מאבק זה בא לידי ביטוי במספר דרכים: כך למשל, בניו יורק וניו ג'רזי קיים חוק המאפשר לשוהים בלתי חוקיים לקבל רישיונות נהיגה, ובשבוע שעבר נודע כי רשויות החוק הפדרליות ימנעו מתושבי ניו יורק להשתתף בתוכניות כגון Global Entry.

"מדיניות זו היא דוגמה מצוינת לאידיאולוגיה מוטעית שגוברת על אכיפת חוק הגיונית, ומי שמשלם את המחיר הם הציבור הרחב והשוטרים", המשיך בר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE