הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזוזה נגנבה מביתה של צעירה, תגובתה הפתיעה גם את המשטרה
במקום לחפש לנקום ולהעניש את החשוד, שנעצר ימים ספורים לאחר המעשה, מאדי גאן, נכדה לניצול השואה, ביקשה ממנו להתלוות אליה למוזיאון השואה. "סבא תמיד אמר שאי אפשר לשבת בחיבוק ידיים", היא אמרה

מאדי גאן היא סטודנטית בשנה השנייה ללימודי באוניברסיטת מישיגן סטייט, והיא גאה מאוד בשורשיה היהודים. לכן, כאשר מישהו גנב את המזוזה מדלת ביתה, היא החליטה לפעול בדרך מקורית במיוחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גאן לצד המזוזה החדשה בביתה (צילום: אן. בי. סי. 10)

 

"חזרתי יום אחד לדירה, וגיליתי שמישהו תלש את המזוזה וגנב אותה", סיפרה גאן בשיחה עם התקשורת המקומית. הצעירה פנתה למשטרה בעיר מגוריה, איסט לנסינג שבמישיגן, ודיווחה על המקרה. למרבה ההפתעה, בתוך ימים המשטרה הצליחה לעצור את החשוד בזכות מצלמות אבטחה שהותקנו מחוץ לבית הדירות שבה גרה גאן.

"יש עוד כמה משפחות יהודיות בבניין, וחלקן הסירו את המזוזה כי פחדו שמדובר בגל פשיעה אנטישמי", סיפרה גאן. כאשר המשטרה פנתה אליה והודיעה שעצרה חשוד, גאן נשאלה אם היא רוצה להגיש תלונה. היא החליטה שלא, ובמקום בחרה בעונש חינוכי.

"שאלתי [את החשוד] אם הוא יסכים לבוא איתי לסיור במוזיאון השואה בעיר פרמינגטון, והוא מיד הסכים. סיירנו במקום ביחד, והוא החזיר לי כסף על המזוזה ועל הנזק שנגרם", אמרה גאן. "יכולתי לוותר", המשיכה גאן והתייחסה להחלטה לפנות למשטרה ולדווח על המקרה, "אבל קיבלתי השראה מסבא שלי, שניצל מהתופת של השואה. הוא כל הזמן דיבר בפני קבוצות על מה שעבר בשואה, וזכרתי שהוא תמיד אמר 'אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים'. ידעתי שאני באמת לא יכולה לשבת בצד, ולכן בחרתי לפעול", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE