הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כוכב "אמפייר" ממשיך להסתבך: צפוי לעמוד לדין בגין הגשת תלונת שווא
לפי החשד, ג'סי סמולט ביים את תקיפתו ברחובות שיקגו אשתקד, ואחרי שכתב אישום הוגש נגדו ונמחק, במחוז החליטו למנות תובע מיוחד. השבוע הוגש נגדו כתב אישום נוסף ובו 6 סעיפים, וזאת בנוסף לתביעה אזרחית שמתנהלת נגדו בדרישה שישלם 130 אלף דולר - עלות חקירת התקיפה

עברה יותר משנה מאז שהשחקן ג'סי סמולט - לשער כוכב הסדרה "אמפייר" - טען שנפל קורבן לתקיפה גזענית והומופובית בשיקגו. השבוע הוגש נגדו כתב אישום חמור, כך על פי משרד התביעה במחוז קוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סמולט ממשיך להסתבך (צילום: AP)

 

חבר מושבעים גדול קבע כי תשתית הראיות הקיימת מספיקה כדי להאשים את סמולט בשישה סעיפים של התנהגות לא הולמת. ללא קשר להגשת כתב האישום, עיריית שיקגו כבר הגישה תביעה כנגד השחקן בדרישה שישלם 130 אלף דולר - עלות חקירת התקיפה שסמולט ביים.

"ג'סי סמולט הגיש ארבע תלונות נפרדות למשטרת שיקגו בנוגע לדיווח הכוזב שלו על אף שידע שהוא לא קורבן של תקיפה כלשהי", נכתב בכתב האישום החדש.

כזכור, בינואר 2019 סמולט דיווח למשטרה בעיר שהוא הותקף ע"י שני גברים בשכונת סטריטרוויל היוקרתית. בזמנו טען כי שני התוקפים גידפו אותו בקללות גזעניות והומופוביות, ואף קשרו חבל מסביב לצווארו.

תחילה, המשטרה התייחסה לאירוע כאל פשע שנאה, אך החוקרים לא הצליחו למצוא תיעוד של התקיפה למרות שמצלמות אבטחה רבות הוצבו ברחוב. חקירת שני אחים ממוצא ניגרי, אולה ועבל אוסנדיירו, שינתה את פני החקירה, ובמשטרה החלו לחשוד שהשחקן שילם לצמד האחים כדי שיביימו את התקיפה.

 

מימין: קים פוקס, התובעת הראשית של מחוז קוק. משמאל: דן ווב, התובע המיוחד שמונה בעקבות פסילתה (צילום: Getty Images / סי. בי. אס. 2)

 

כעבור מספר שבועות, מפקד משטרת שיקגו - אדי ג'ונסון - כינס מסיבת עיתונאים דרמטית בה האשים את סמולט בביום התקיפה. לדבריו, הוא שילם 3,500 דולר לשני האחים "מתוך המחשבה שהתקיפה תסייע לקדם את הקריירה שלו".

בחודש מרץ האחרון, חבר מושבעים גדול הגיש כתב אישום ובו 16 סעיפים כנגד סמולט, אך באופן תמוה למדי כתב האישום נמחק כעבור שבועות בודדים. בעקבות כך, ביקורת רבה הופנתה כלפי קים פוקס, התובעת הראשית של מחוז קוק. תחילה, פוקס החליטה לפסול את עצמה מהתיק בטענה ששוחחה עם מספר גורמים במשפחת סמולט בנוגע לפרשה.

באוגוסט האחרון מונה דן ווב לשמש כתובע המיוחד בתיק, ועבודתו היא זו שהניבה בסופו של דבר את כתב האישום שהוגש השבוע. ממשרדו של ווב נמסר כי ההחלטה להגיש כתב אישום נוסף כנגד סמולט "נבעה מההיקף של הדיווחים הכוזבים, כמו גם בעקבות המשאבים שהעירייה השקיעה בחקירת התקיפה".

ראוי לציין כי סמולט ממשיך לטעון לחפותו, והוא מנהל תביעת נגד בימים אלה. סמולט או עורך דינו טרם הגיבו לכתב האישום החדש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE