הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
Edibles: "שיטת תיוג מוצרי קנאביס שווה כקליפת השום עבור רוב הצרכנים"
"מעט צרכנים יכולים להבין וליישם תיוג כמותי של THC; בצד השני של המתרס, תוויות THC המציגות מידע המועד לפרשנות, תיאורים מילוליים שונים, סמלים, או הפניות, כל אלה מקשים במלאכה ומונעים הבנה עמוקה ונחוצה של הנתונים"

מחקר משנת 2015-2016 מראה כי, בארצות הברית, כמעט 10% מאוכלוסיית המבוגרים וכ-24% מהנוער השתמש בקנאביס בשנה האחרונה.

מחקר חדש חקר לעומק, האם אריזות המוצרים מציגות לצרכנים את השפעות ה-THC במוצרים האכילים והטעימים; וגם כמה טוב התוויות השונות מעבירות את המסר, בפרט לאוכלוסייה הצעירה יותר

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוצרים עם THC - אילוסטרציה

מאז, השימוש בוא עלה משמעותית – קחו לדוגמא מחקר שהראה ש-33% מהנוער (כיתות ט'-י"ב) בקליפורניה התשמש בסם בחייהם ורובם ניסו ורסיות אכילות, או 'אדיבלס' (Edibles).

אדיבלס – מאכלים כמו עוגיות, בראוניז, וממתקים המכילים THC (החומר בפעיל המצוי במריחואנה) – גרמו לרבים לחשוש מהעתיד לבוא.

חלק מהבסיס לדאגה סובב סביב שיווק המתחקה אחר מתוקים שגרתיים אך טעימים. הצרכנים לעיתים ממעיטים בהשפעות ה'תבלין המיוחד' – הם עלולים להעריך לא כשורה את כמות ה-THC, החומר הפסיכואקטיבי (המשפיע על תפקוד המוח ועל התהלכים המנטליים) המרכזי שהמוצר הטעים טומן בחובו.

מחקר חדש חקר לעומק, האם אריזות המוצרים מציגות כראוי לצרכנים את השפעות ה-THC במוצרים האכילים והטעימים, וגם כמה טוב התוויות השונות מעבירות את המסר, בפרט לאוכלוסייה הצעירה יותר.

פרופ' המונד מסביר את המוטיבציה מאחורי המחקר: "שימוש בנתונים מספריים בכדי לשקף את רמת החוזק של מוצרי הקנביס שווה כקליפת השום עבור רוב הצרכנים".

"ידענו שנים רבות שאנשים התקשו להבין את המספרים שעל גבי אריזות אוכל שונות וחפיסות סיגריות. הצרכנים הציגו אותה רמת קושי, ולעיתים אף רמה גובהה יותר, כשזה נוגע למספרי ה-THC, המצביעים על עצמת הסם במוצרי הקנביס".

 

מתוקים המכילים THC - אילוסטרציה

שיטת התיוג היעילה מכולם 'Traffic light'

הפרופ' והצוות ערכו שני ניסויים שעוצבו במטרה להעריך באיזו יעילות מציגות האריזות השונות את האינפורמציה אודות עוצמת הקנביס.

 למטרה זו, החוקרים גייסו 870 אנשים, בין הגיליים 16-30, וערכו סקר מכוון.

בניסוי הראשון, החוקרים קבעו 3 קבוצות מוצרים שונות – ללא תווית, תווית שמציגה את תוכן ה-THC במיליגרמים, או תווית המציגה את מספר מנות ה-THC לחפיסה.

לעומת זאת בניסוי השני, החוקרים עשו שימוש ב"שיטת הרמזור" בכדי לסמן את רמת החומר הפעיל – ירוק סימל רמה "נמוכה" ואדום רמה "גבוהה".

יתרה מכך, הם בדקו את יעילות המוצרים ללא תווית, אלה שהציגו את הנתונים באחוזים ותוויות המציגות THC במיליגרמים, במסגרת הניסוי השני.

התוצאות חשפו שהדרך הטובה ביותר להעביר את המידע החשוב היא באמצעות תוויות המכילות את הנתונים במנות – הווה אומר, 54% מהמשתתפים דייקו בתשובותיהם באמצעות שיטה זו.

נוסף על כך, 'שיטת הרמזור' הקלה על המשתתפים לזהות את רמות ה-THC במוצרים רבי ההשפעה. כ-85% מהמשיבים זיהו נכונה מוצרים בעלי רמות THC נמוכות, וכ-86% זיהו בדיוק את האלטרנטיבות החזקות יותר. נתונים מרשימים.

 

תיוג מוצרי קנאביס

עורכי הניסוי, יחד עם פרופסור המונד מסכמים:

"מעט צרכנים יכולים להבין וליישם תיוג כמותי של THC; בצד השני של המתרס, תוויות THC המציגות מידע המועד לפרשנות, תיאורים מילוליים שונים, סמלים, או הפניות, כל אלה מקשים במלאכה ומונעים הבנה עמוקה ונחוצה".

כותב המחקר מציין בנוסף, "סימון THC יעיל ואפקטיבי של המוצרים יכול לעזור לצמצם אכילת יתר של מוצרים אלה ולמזער אירועים שליליים, בפרט בתקופת הלגליזציה.

פורפ' המונד מוסיף, "רגולציות חדשות הקובעות סף עליון בכל הקשור לאדיבלס – עד 10 גרמים לחבילה – חשובים עד מאוד, למול העובדה שאנשים רבים לא מבינים כהלכה את המספרים המוצגים".

"עם זאת, הממצאים מציעים שהצרכנים זקוקים למידע נגיש יותר וקל יותר להבנה על אריזות כל המוצרים האחרים, לרבות שמנים, תמציות ותפרחות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE