הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ניתן היה למנוע את הטרגדיה": 3 נשים מתו במהלך חציית גבול ארה"ב-מקסיקו
בנוסף לשלוש הנשים, שני אזרחי מקסיקו נעצרו ע"י רשויות ההגירה לאחר שהם הלכו לאיבוד במהלך ניסיון להיכנס לארה"ב באופן לא חוקי. מסוק הוזעק למקום, אך הפינוי לא התאפשר בשל מזג האוויר הסוער

בשנים האחרונות דווח לא מעט על ניסיונות להיכנס לארצות הברית בדרכים לא חוקיות - בעיקר בגבול הדרומי. לעיתים מתקבלים דיווחים על ירידה בכמות האנשים שמנסים לחדור למדינה, אך יתכן שהנתונים גורמים לנו לשכוח מההיבט האנושי של הסוגיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רכבים עומדים בתור להיכנס לארה"ב ממקסיקו (צילום: Getty Images)

 

ביום שני האחרון מתו שלוש נשים שהלכו לאיבוד בזמן שניסו להיכנס לקליפורניה. לפי הודעת סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), בסביבות השעה 2:00 בצהריים חייג אזרח מקסיקני למוקד החירום 911 וסיפר שהוא, שלוש נשים וגבר נוסף הלכו לאיבוד.

צוותי החילוץ וההצלה של ה-CBP מיד הוזעקו לאזור, אך תנאי מזג האוויר הקשים שנרשמו באותה שעה בהרי סן דייגו מנעו מהמסוק לפנות את הפצועים. רק לקראת השעה 5:00 אחר הצהריים התאפשר למסוק לנחות, ומותן של שתי נשים נקבע במקום. האישה הנוספת הייתה מחוסרת הכרה והיא מתה אף היא לפני שפונתה לבית החולים.

לפי הודעת ה-CBP, שלוש הנשים מתו כתוצאה מהיפותרמיה. שני הגברים שהיו עמם, אזרחי מקסיקו בני 37 ו-22, נעצרו בגין כניסה לא חוקית לארה"ב.

 

אילוסטרציה (צילום: אן. בי. סי. 7)

 

"ניתן היה למנוע את התקרית הטרגית שגבתה חיים", הסביר ארון היטקה, בכיר במשרד ה-CBP בסן דייגו, "אמרנו את זה כבר פעמים רבות: אל תפקידו את חייכם ואת חיי קרובי המשפחה שלכם בידי מבריחים".

לפי שירות מזג האוויר (NWS), הטמפרטורה באותה שעה עמדה על כ-38 מעלות פרנהייט (כ-3 מעלות צלזיוס). האזור בו נמצאו החמישה - הר לגונה - זכה באותו יום לשבעה אינץ' (כ-18 ס"מ) של שלג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE