הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'אוטם לבבי שקט': סימני אזהרה הדורשים התייחסות ואבחון רפואי
אירועי לב מתונים וקצרים שלעיתים תכופות נתפסים כמטרדים שגרתיים כמו בעיות עיכול, צרבת ואף תוצאה של אימון ספורטיבי מאתגר; שמרו על ערנות למול הסימפטומים הבאים

התקף לב לרוב נתפס כאירועי דרמטי. קרי, כאבים חדים בחזה, קוצר נשימה ולפעמים אף איבוד שיווי משקל. עם זאת, זו לאו דווקא תמיד המציאות. לפי מחקר שראה אור בעיתון הרפואי 'Circulation' (מחזור הדם), חלק מכובד (45%) מהמקרים מכונים 'אירועים חרישים' של אוטם שריר הלב. הווה אומר, הסימפטומים של התקפי לב אלה מתונים ולעיתים מאובחנים על ידי אנשים כ'משהו אחר', הרבה פחות מלחיץ. חווית התקף שאינה מאובחנת ומטופלת כהלכה היא מסוכנת מאוד. לפניכם כמה שיטות שיעזרו לכם לזהות נכון את המתרחש ולפעול בהתאם.

מהו התקף לב שקט?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הן התקפי לב שקטים והן מסורתיים מתרחשים כאשר הלב אינו מקבל כמות מספקת של חמצן באמצעות כדוריות הדם. הסיבה האחראית, בדרך כלל, היא מחלת לב אִיסְכֶּמִית (הקשורה למחזור הדם), מצב רפואי בו מצטבר רובד פלק דמוי שעווה בעורקים. הפלק מקשה על זרימת הדם אל שריר הלב. על הדם לזרום כהלכה, אחרת קיים סיכון שחלק מהלב ימות.

למרות שהתסמינים השקטים אינם חריפים, ולעיתים אף אינם מורגשים, הם רציניים באותה מידה, ממש כמו התסמינים המסורתיים!

מהם התסמינים?

 

התחושות להן תרצו להיות ערים כוללות רמות שונות של תשישות, צרבת, קוצר נשימה ואי-נוחות בחזה, בגב או בלסת. סימפטומים אלה דומים לאלה המסורתיים, להוציא את הלחץ העז בחזה, הכאב הנוקב בזרוע, הצוואר או הלסת, הזעה ותחושת הסחרחורת. הם כה מתונים וקצרים שהם תכופות נתפסים כמטרדים שגרתיים, כמו בעיות עיכול, צרבת ואף תוצאה של אימון ספורטיבי מאתגר.

גורמי הסיכון של שני סוגי ההתקפים כמעט זהים לחלוטין – עבר רפואי משפחתי, זקנה, עישון, מחסור בפעילות גופנית, השמנת יתר, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה וסכרת. בעניין אחר, עורכי המחקר הסיקו כי התקפי לב שכיחים יותר בקרב גברים. עם זאת, בצד הנשים נרשמה רמת תמותה גבוהה יותר, כתוצאה מהמצב הרפואי שלפנינו.

איך תזהו את ההתקף החרישי?

 

טביעות הרגל של ההתקף יופיעו בבדיקת אק"ג שגרתית, שחושפת את הנזק שנגרם ללב ומודדת את תפקודו. אם יש לכם חשד הנוגע להתקף לב, מומלץ להתייעץ עם רופא ולשקול אפיק זה. אל תתעלמו מהסימנים. אנשים רבים העוברים התקף מסוג זה, בוחרים שלא לבקש עזרה מקצועית כתוצאה ממודעות נמוכה, שבשילוב עם הנזקים הלא מאובחנים, מעלה את הסיכון להתקף לב נוסף ואף מזיק יותר.

התקף לב שקט הוא הדרך באמצעותה הגוף מצביע על בעיה רפואית הדורשת תשומת לב - אז אל לכם להתעלם מקריאתו של גופכם לעזרה, אבחנה וטיפול רפואי במידת הצורך.

בשורות טובות לכולנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE