הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתמיכה דו-מפלגתית: הסנאט מבקש להגביל את יכולתו של הנשיא לתקוף באיראן
אחרי הביקורת של חברי הקונגרס כלפי הממשל על מועד חיסולו של סולימאני, 8 סנאטורים רפובליקנים הצטרפו לעמיתיהם הדמוקרטים ותמכו בהצעה. גם אם תאושר בבית הנבחרים, הנשיא טראמפ צפוי להטיל וטו: "הדמוקרטים רק מנסים להביך את הרפובליקנים", הוא צייץ

הסנאט אישר מוקדם יותר היום (חמישי) הצעת חוק שמטרתה להגביל את יכולתו של הנשיא טראמפ לפתוח במלחמה כנגד איראן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ לאחר חיסולו של סולימאני בחודש שעבר (צילום: Getty Images)

 

כזכור, המתחים בין איראן לארה"ב עלו לשיאים חדשים בתחילת חודש ינואר לאחר שהנשיא טראמפ הורה לחסל את מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. איראן הגיבה כעבור ימים אחדים במתקפת טילים שכוונה לבסיסים אמריקאים בעיראק - ירי שהסתיים בפציעתם של כ-100 חיילים אמריקאים. איראן אף הפילה מטוס נוסעים אוקראיני במהלך המתקפה.

ביקורת רבה הופנתה כלפי הנשיא טראמפ, הן מרפובליקנים והן מדמוקרטים בקונגרס, וזאת בטענה שהנשיא עקף את סמכות הקונגרס (מבחינה חוקתית, רק לקונגרס יש את היכולת להכריז על מלחמה או לאשר פעולה צבאית מחוץ לגבולות ארה"ב). בנוסף, ביקורת רבה נשמעה גם לאחר שחברי הקונגרס קיבלו תדרוך מלא מאנשי הפנטגון, שהתקשו להסביר את הרציונל שעמד מאחורי ההחלטה לחסל את סולימאני באותו מועד. לכן, הצעת החוק מחייבת את הנשיא להשיג את אישור הקונגרס לפני פעולה צבאית כלשהי באיראן.

הנשיא טראמפ הבטיח להטיל וטו על הצעת החוק, אך האיום לא מנע משמונה רפובליקנים להצטרף ל-47 הדמוקרטים ולהצביע בעדה, ביניהם סוזן קולינס (מיין), מייק לי (יוטה), למאר אלכסנדר (טנסי) וליסה מרקובסקי (אלסקה).

 

סולימאני חוסל ע"י ארה"ב בחודש שעבר (צילום: AP)

 

טראמפ התייחס לסוגייה בטוויטר וכתב: "בנושא האיראני הולך לנו טוב מאוד, עכשיו זה לא הזמן להפגין חולשה. אם ידיי היו כבולות, איראן הייתה עושה חיל. זה מעביר מסר רע מאוד, הדמוקרטים מנסים לאשר את ההצעה רק כדי להביך את הרפובליקנים", הוא צייץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE