הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כביש היסטורי ששייך לציבור": רח' ברודוויי בלוס אנג'לס עשוי להיסגר לתנועה
בכוונת חבר במועצת העיר להפוך את הכביש במרכז העיר למדרכה אחת ענקית. לטענתו, התוכניות יגרמו לפיתוח של בתי העסק סביב האזור, וכמובן תתרום לאיכות הסביבה. סן פרנסיסקו וניו יורק כבר פעלו באופן דומה

רח' ברודוויי במרכז העיר לוס אנג'לס עשוי להפוך לכביש הראשון שנסגר לתנועת רכבים בעיר המלאכים, כך עולה מהצעה שהוגשה השבוע ע"י חבר במועצת העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רח' ברודוויי: המצב הנוכחי משמאל, תוכניתו של חיזאר מימין (צילום: ויקיקומונס / טוויטר)

 

בכוונתו של חוסה חיזאר, חבר במועצת העיר המייצג את אזור מרכז העיר, בוייל הייטס, היילנד פארק ואיגל רוק, לא לאפשר לרכבים להיכנס לאזור. בדומה לאזור טיימס סקוור בניו יורק ורח' מרקט בסן פרנסיסקו, האזור יהיה פתוח להולכי רגל ורוכבי אופניים - מהלך שעשוי לסייע בשיקום של האזור.

לפי התוכניות, רח' ברודוויי ייסגר החל מרח' 1 ועד רח' 12, אך בעיה שעלולה לצוץ היא היכן יחנו דיירי הרחוב, כמו גם רחובות קטנים סמוכים.

"ברודוויי הייתה פעם אחת ממרכזי התרבות של ארצות הברית", הסביר חיזאר, "יצירת אזור המעודד הליכה ברגל תסייע לבתי העסק ותקדם את הפיתוח של הרחוב".

 

רח' מרקט בסן פרנסיסקו לפני הוצאת הרכבים (צילום: בלומברג)

 

עוד עולה מהתוכניות שהציג חיזאר כי חלק מהרחובות שחוצים את ברודוויי יישארו פתוחים כדי לאפשר לרכבי חירום - אמבולנסים, כבאיות וניידות המשטרה - לחצות. בנוסף, אף תיאטרון או מבנה היסטורי שנמצא באזור זה לא ייהרס כתוצאה מהעבודות הנרחבות.

בדומה לניו יורק, גם בלוס אנג'לס נבנו תיאטרונים רבים באזור רח' ברודוויי. בשנות ה-70, האזור הוכנס למרשם הלאומי של מקומות היסטוריים, אך עם השנים האזור הידרדר באופן משמעותי, בדומה לרוב האזור שסובב את מרכז העיר.

בעבר היו תוכניות לצמצם את נתיבי רחוב ברודוויי, ובמקומם להרחיב את המדרכות, אך בסופו של דבר הוחלט שלא לבצע את הפרויקט. חיזאר הסביר שתוכניות אלה היו אחת הסיבות שברודוויי נבחר: "מדובר באזור אידיאלי להוצאת כלי רכב, ובמסגרת הפרויקט נוכל להשיב את הכביש ההיסטורי למרחב הציבורי, וכמובן לשפר את איכות הסביבה", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE