הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ העביר 3.8 מיליארד דולר לטובת הקמת החומה, בקונגרס הגיבו בזעם
הסכמה מצד חברי קונגרס משתי המפלגות היא דבר נדיר ביותר, בייחוד בימים אלה, אך ההחלטה של הממשל להעביר את התקציב מעוררת כעס רב הן בקרב הדמוקרטים והן בקרב הרפובליקנים. בכיר רפובליקני: "ניסיונות להתערב חותרות תחת העקרון של שליטה אזרחית בצבא, והן אף פוגעות בעיקרון הפרדת הרשויות"

הממשל האמריקאי בראשות הנשיא טראמפ הודיע השבוע כי בכוונתו להעביר 3.8 מיליארד דולרים מתקציב הביטחון לטובת מימון הקמתה של חומה בגבול הדרומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עבודות הבנייה של החומה באזור אריזונה (צילום: AP)

 

כזכור, בשנה שעברה התבצע מהלך דומה מצד הממשל, וכבר אז ההחלטה התקבלה בביקורת רבה מצד חברי הקונגרס, שכן נושא התקצוב הוא אחד הנושאים שנקבעים ע"י הסנאט ובית הנבחרים. עם זאת, לא היו למהלך השלכות מרחיקות לכת, ולכן הנשיא בחר לפעול באופן זהה.

לפי הדיווחים, הסכום העצום יגיע ממספר מקומות, לרבות 1.5 מיליארד דולר שהוקצו למשמר הלאומי של ארה"ב, 911 מיליון דולר שנועד לבניית כלי שיט, 400 מיליון דולר שהוקצה לרכישת מטוסי F-35 ו-360 מיליון דולר שנועדו לרכישת מטוסי הרקולס חדשים.

מארק אספר, שר ההגנה האמריקאי, הביע את תמיכתו בהחלטה ואמר: "אבטחת הגבול מסייעת לביטחון הלאומי, וזו משימתנו. מדובר בהחלטה חוקית לחלוטין".

 

ביקורת רבה הופנתה מהקונגרס, לרבות אדם סמית' (ימין) ומאק ת'ורנברי (צילום: ויקיקומונס)

 

באופן לא מפתיע, הביקורת הקשה ביותר הופנתה משני חברי הקונגרס הבכירים בוועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים: יו"ר הוועדה, אדם סמית' (דמוקרט, וושינגטון) ומנהיג המיעוט בוועדה, מאק ת'ורנברי (רפובליקני, טקסס).

"העברת התקציב מוכיחה שכל מה שמעניין את הנשיא זה הבטחת הבחירות שלו, גם אם זה על חשבון הביטחון הלאומי שלנו. הממשל כבר גנב מיליארדים ממשרד ההגנה כדי לבנות את החומה, וכעת הם עושים את זה שוב", אמר סמית'.

ת'ורנברי התייחס אף הוא לסוגייה והזכיר כי הממשל יכול להמליץ על חלוקת התקציב, אך ההחלטה הסופית היא של הקונגרס: "ברגע שחלוקת התקציב נקבעת, משרד ההגנה לא יכול לשנות אותה ולתעדף פרויקטים אחרים ללא אישור הקונגרס. ניסיונות להתערב חותרות תחת העקרון של שליטה אזרחית בצבא, והן אף פוגעות בעיקרון הפרדת הרשויות. השינוי שעליו הודיע הממשל נוגד את סמכות הקונגרס, ולכן אני סבור שעלינו לפעול בנושא", הוא אמר.

ראוי לציין כי על אף שבניית החומה היא אחת מהבטחות הקמפיין הקודם של הנשיא, טראמפ טען בזמנו כי דווקא מקסיקו תהיה זו שתממן את הקמת החומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE