הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר 5 שנים: אוקלהומה מחדשת את ההוצאות להורג
בראשית 2015 הוזרק לאסיר רעל שהכיל חומר זר, דבר שגרם לרשויות החוק באוקלהומה לבחון מחדש את עונש המוות. כעת, לאחר יותר מ-5 שנים ובעקבות שינוי ברעל שבו נעשה שימוש, המדינה התירה להמשיך בביצוע העונש

אנשי הממשל המקומי באוקלהומה הודיעו השבוע כי בכוונתם לחדש את ההוצאות להורג, וזאת יותר מחמש שנים לאחר הפעם האחרונה שבה עונש מוות התבצע באחד מבתי הכלא במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ההחלטה להפסיק את ביצוע העונש התקבלה בתחילת 2015, חודשים ספורים לאחר הוצאותו להורג של קלייטון לוקט, שהורשע ברצח משנת 1999. לוקט קיבל את הזריקה הראשונה מבין שלוש, אך 33 דקות לאחר תחילת ההוצאה הוחלט להפסיק. בזמנו אמרו אנשי בית הכלא שבו התבצעה ההוצאה להורג כי "הרופא בדק את העירוי וקבע כי הרעל ככל הנראה לא נכנס לווריד של לוקט".

על אף שלוקט מת כעבור כ-45 דקות, בממשל המקומי החליטו לחקור את הסוגיה לעומק. החקירה לא הפריעה לבצע הוצאה להורג בינואר 2015, אך זו הייתה הפעם האחרונה שאוקלהומה עשתה זאת. הוצאתו להורג של אסיר נוסף, ריצ'רד גלוסיפ, תוכננה לספטמבר 2015, אך המושלת דאז הודיעה כי היא משהה את העונש.

החקירה העלתה כי הרעל הכיל חומר זר (אשלגן אצטי במקום אשלגן אצטי), דבר שהוביל לתקלות בהוצאותו להורג של לוקט. אחרי שהסוגייה הגיעה לבית המשפט, באוקלהומה שינו את הרעל שמוזרק לאסירים, וכעת מתאפשר להמשיך לקיים את העונש.

"אני סבור שעונש מוות מתאים לפשעים הקשים ביותר, וכנבחרי ציבור עלינו לבצע את המשימה הזו לפי החוק", אמר המושל הנוכחי של אוקלהומה, קווין סטיט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE