הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יחידה מיוחדת של רשות ההגירה תישלח ל"ערי המקלט"
הנשיא טראמפ הורה לשלוח את אנשי היחידה ללוס אנג'לס, ניו יורק וסן פרנסיסקו כדי לסייע במעצרים של חשודים, שלפי מדיניות המקלט אינם מועברים לידי רשויות ההגירה. דובר ה-CBP אישר את הדיווח ומסר: "זה יתרום לביטחון הלאומי"

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ הורה ליחידה המיוחדת של משמר הגבול לסייע לרשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) לאכוף את מדיניותה במספר ערים שבהם הרשויות המקומיות אינן משתפות פעולה עם רשויות ההגירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חייל ביחידת BORTAC בסמוך לגבול עם מקסיקו (צילום: רויטרס)

 

מדובר ביחידה המיוחדת BORTAC (קיצור של Border Patrol Tactical Unit) - מעין גרסה נוספת של היחידה המיוחדת SWAT שקיימת במשטרה. היחידה תישלח למה שמכונה "ערי מקלט" - אותן רשויות מקומיות שהורו למשטרה שלא למסור עצורים לרשויות ההגירה, גם במקרים שבהם קיים צו גירוש מארה"ב.

לפי הדיווחים ב"ניו יורק טיימס", הערים הראשונות שאליהן תישלח היחידה הן ניו יורק, שיקגו, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. לורנס פיין, דובר סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), אישר את הדיווח בטיימס: "היחידה תישלח לערים כדי להגביר את אכיפת חוקי ההגירה, דבר שיתרום לביטחון הציבור ויחזק את הביטחון הלאומי".

סוגיית ערי המקלט מהווה קרע עמוק בין הממשל הפדרלי לרשויות המקומיות, ובשבוע שעבר הסוגייה הפכה למציאותית עוד יותר כאשר סוכני ICE פשטו על בית בקווינס וירו באדם שניסה למנוע את מעצרו של מסתנן.

 

לרוב, אנשי BORTAC מבצעים משימות מעט מורכבות יותר ממעצרים בערים (צילום: טוויטר)

 

מתיו אלבסנה, המנהל ICE בפועל, התייחס לסוגייה ואמר: "כפי שציינו במשך שנים, ישנן רשויות מקומיות שבהן הוחלט שלא למסור לידינו אסירים החשודים בשהות בלתי חוקית במדינה, דבר שגורם לכך שהמשטרה באותן ערים צריכה לשחרר עבריינים לחופשי. כאשר זה קורה, השכיחות של אירועים אלימים בערים רק עולה", הוא אמר.

לרוב, יחידת BORTAC פועלת בסמוך לגבול ארה"ב-מקסיקו, בעיקר כנגד ניסיונות הברחה של סמים. כעת אנשי היחידה יצטרכו לבצע משימות "רגילות" יותר בתוך הערים הגדולות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE