הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו רק ההתחלה": רשויות הבריאות מגבירות את המאבק נגד התפשטות הקורונה בארה"ב
רופאים בחמש ערים, ביניהן ניו יורק, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, יחלו לבצע בדיקות לגילוי הווירוס הקטלני בחולים אמריקאים שסובלים מתסמיני שפעת כגון שיעול וחום; בכירה ב-CDC: "תוצאות הבדיקה עשויות להביא לשינוי בתגובתנו"

רופאים בחמש ערים בארצות הברית יחלו לבצע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בחולים המציגים תסמינים של שפעת, כך לפי הודעת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שנמסרה מוקדם יותר היום (שישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ב-CDC ביקשו להבהיר כי הבדיקות יבוצעו רק בחולים שבדיקות הדם הראו שהם אינם סובלים משפעת. אומנם מדובר רק בחמש ערים - שיקגו, לוס אנג'לס, ניו יורק, סן פרנסיסקו וסיאטל - אך מדובר בסימן לכך שארצות הברית מגבירה את המאמצים למנוע את התפשטות הנגיף במדינה.

"זו רק ההתחלה", אומרת ד"ר ננסי מסוניר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה (NCIRD) ב-CDC, "אנחנו נרחיב את הבדיקות לערים נוספות בשבועות הקורבים".

עוד הסבירה הרופאה כי מטרת הבדיקות היא להבין כיצד, אם בכלל, המגפה מתרחבת: "התוצאות שיתקבלו עשויות לשנות את תגובתנו לנגיף", היא אמרה.

 

"זו רק ההתחלה", אמרו ב-CDC (צילום: רויטרס)

 

חשוב לציין כי עד כה אין שום הוכחה המצביעה על כך שנגיף הקורונה מתפשט במדינות נוספות מלבד סין. כך למשל, בסין דווח עד כה על 64 אלף נדבקים במחלה, וזאת לעומת 15 מקרים בלבד בארצות הברית.

בנוסף, כל 15 הנדבקים בארצות הברית שהו באזור ווהאן (שממנו המחלה יצאה לעולם) או היו במגע עם מישהו ששהה באזור זה.

מה שמדאיג את רשויות הבריאות בארה"ב היא העובדה שתסמיני הקורונה דומים מאוד לתסמינים של שפעת: חום, שיעול, כאבי גוף ותחושת עייפות. עם זאת, ב-CDC סבורים כי ברוב המקרים מדובר בשפעת, אלא כן אותו אדם ביקר בסין או היה במגע עם מישהו שביקר במדינה.

ללא כל קשר לנגיף הקורונה, עונת השפעת הנוכחית בארה"ב נחשבת לקשה במיוחד: עד כה דווח על לפחות 26 מיליון איש שנדבקו בשפעת, וקרוב ל-14 אלף בני אדם מתו כתוצאה מכך, לרבות 92 ילדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE