הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היסטוריה: קבינט התלמידים של אוניברסיטת אילנוי אימץ את ה-BDS, האוניברסיטה בתגובה: לא מחוייבים להחלטה
בהחלטה היסטורית קבע ארגון הסטודנטים של האוניברסיטה בעלת 35,000 הסטודנטים כי יש להחרים את ישראל. גורמים יהודים מנסים להיאבק בהחלטה. במקביל האוניברסיטה מנסה להיאבק בנזק התדמיתי של החלטת קבינט הסטודנטים

קבינט התלמידים באוניברסיטת אילוני אורבנה-שמפיין, העביר השבוע החלטה היסטורית התומכת בחרם נגד ישראל ובאימוץ עמדות ה-BDS.

ברחבי ארה"ב ישנם קולג'ים ואוניברסיטאות רבות בעלות סטודנטים התומכים בתנועה מעוררת המחלוקת הקוראת להחרים ולפגוע במדינת ישראל, אך אף לא אחת מהן היא כה גדולה וחשובה כאוניברסיטת אילנוי שעשתה השבוע תקדים היסטורי כאשר מועצת תלמידיה קיבלה החלטה דרמטית זו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה של תנועת ה-BDS ברחובות ניו יורק (צילום: מוזאיק)
 
 
לאחר דיון של תשע שעות החליטו כ-20 חברי קבינט להצביע בעד ההצעה, שבעה בחרו להימנע ותשעה התנגדו. 

 

בעבר מספר פעמים,

קמפוס אוניברסיטת אילנוי (צילום: Shutterstock)

שליח חב"ד בקמפוס, הרב דוד טייטל, גינה את העברת ההחלטה והדגיש כי היא נדחתה בעברה מספר פעמים אך שעתה ההחלטה עברה בשל "מניפולציה במערכת קבינט התלמידים שהוצף בתלמידים אנטי ישראליים". הרב המשיך ואמר כי "אנו יודעים כי הצבעה זו אינה מייצגת את הערכים והאמונות של התלמידים ושל המרצים באוניברסיטת אילנוי, אנו גאים במאות הסטודנטים היהודים ובעלי בריתם הבאים להגן על עצמם".

בהצהרה רשמית מסרה האוניברסיטה כי "קבינט התלמידים הינו גוף עצמאי שיכול להעביר החלטות בלתי מחייבות בכל נושא שיבחר", וכי לאוניברסיטה אין "תכניות לאמץ החלטה זו".

"אנו מחוייבים לדיאלוג ולתמיכה בסטודנטים החותרים לנווט באתגרים של שיחות בנושאי גיוון והכלה, ואנו נמשיך לתכנן ולעצב תכניות שנועדו לבנות הבנה של נקודות מבט שונות על נושאים מכריעים ומורכבים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE