הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נאס"א: "פוטנציאל הרסני" אסטרואיד עצום עם פוטנציאל פגיעה של פצצת מימן צפוי לחלוף היום על פני כדור הארץ
הכירו את PX39 2002 שעתיד לעבור בשעות הבוקר של ה-15 בפברואר בסמוך לכדור הארץ. בכירים בנאס"א מסווגים את האסטרואיד כקרוב

אסטרואיד עצום (440 יארד על 990 יארד) אמור לעבור לא הרחק מכדור הארץ ביום שבת במהירות כה גבוהה שאם יפגע בנו יגרום להרס במימדים תנ"כיים ברחבי הכדור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסטרואיד (אילוסטרציה)

אבן החלל העצומה הידוע באופן רשמי כ-2002 PZ39 מתגמדת לעומת מגדל האמפייר סטייט, היא נעה במהירות של כ35,500 מייל לשעה, ואם תבצע סטייה בלתי ברורה ממסלולה ותפגע בכדור, היא תשחרר כמות אנרגיה בעוצמה של פצצה תרמודינמית עצומה. שתיצור סופות אש, רעידות אדמה, וגם גלי צונמאי.

 

מסווגת את PZ39 כ"קרוב". (צילום: NASA)

"אנו מאמינים כי כל דבר בין קלימוטר אחד לשניים, יכול ליצור אפקטים עולמיי", אמרו בנאס"א.

בינתיים, לפי אסטרטגיית ותכנית הפעולה של המועצה לתכנון של עצמים סמוכי-כדוה"א בבית הלבן, אסטרואידים בקוטר של קילומטר ומעלה יכולים ליצור נזק בקנה מידה עולמי.

עם זאת, למרבה המזל האסטרואיד שאמור לעבור בסמוך לכדור הארץ ב-15 בפברואר בשעה 6:05 (שעון מזרח ארה"ב), יפספס אותנו ב3.5 מיליון מייל, עם זאת אל תתנו למרחק העצום להטעות אתכן, שגן במונחים אסטרונומיים מדובר בקרבה אמיתית. ולכן האסטרואיד עדיין מסווג כקרוב, שכן נאס"א מסווגת כל עצמם במרחק של פחות מ4.5 מיליון מיילים מכדור הארץ כ'קרוב'.

PZ39 יבצע גיחה נוספת בסמוך לכדור הארץ באוגוסט 2034 לאחר שיבקר בסמוך לכוכב ונוס חודשיים לפני כן, עם זאת עדיין איננו יודעים כמה קרוב יהיה אז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE