הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמש העובדות המוזרות ביותר שלא ידעתם על הבית הלבן
שולחן כתיבה העשוי מספינה שננטשה בלב האוקיינוס, בונקר תת-קרקעי, מדוע קיבל החדר הסגלגל את צורתו האלפיטית? האגף של הגברת הראשונה, והאם רוחו של הנשיא אברהם לינקולן עדיין מסתובבת בין חדרי הבית?

מאז 1776 מהווה הבית הלבן חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האמריקנית וזאת למרות שלא דר בו הנשיא הראשון ג'ורג' וושינגטון אשר אישר את עיצובו כשהבנייה החלה בשנת 1792.

אך ישנן עובדות רבות לגבי הבית המאובטח והחשוב בעולם שמרבית הציבור אינו מודע לו. הינה חמישה עובדות מוזרות שלא ידעתם על הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבית הלבן (צילום: The White House)

מאיפה קיבל הבית הלבן את שמו?.

הבית קיבל את שמו בשל הציפוי הלבן בו נצבע ושנועד להגן על לבניו מלחות ומסדקים במהלך החורף הקשה של שנת 1798.

לאחר מכן בשנת 1818 הבית כבר נצבע כולו בלבן. אך למרבה ההפתעה את השם הרשמי קיבל הבניין רק בשנת 1901 כשהנשיא דאז, טדי רוזוולט החליט כי שמות נרדפים כ"אחוזה נשיאותית", ו"בית הנשיא" שעוד היו בשימוש בזמנו ייפסקו וכי הבית הלבן ייהפך לשם הרשמי.

 

הנשיא טדי רוזוולט, עידן את השם בחוק (צילום: HISTORY.COM)

סדרת שיפוצים.

הבית עברה לראשונה שיפוץ מאסיבי כ-14 שנים לאחר שנבנה. היה זה במהלך מלחמת 1812 (בין בריטניה וארה"ב), במסגרתה הבריטים שרפו חלקים מהבית. לכן הוא נבנה מחדש עם אגף צפוני ודרומי חדשים. האגף המערבי נוסף בשנת 1902, ובמהלך מלחמת העולם השנייה נוסף גם בונקר תת קרקעי, הידוע כמרכז הנשיאותי לפעילות חירום. עד היום באגף המזרחי נמצאת הגברת הראשונה עם צוותיה. כשבשנת 1952 נוספה לבניין מסגרת פלדה.

 

הוספת מסגרת הפלדה. 1952 (צילום: Smithsonian)

מה גודלו של החדר הסגלגל, ומדוע הוא סגלגל?.

החדר הסגלגל, הוא מתקבלות ההחלטות החשובות על פני כדור הארץ, הינו ללא ספק החדר המפורסם בעולם.

בצירו הארוך ביותר הוא באורך של 35 רגל, ובצירו הקצר ביותר הוא באורך 29 רגל. גובהו כ-18 רגל, והוא עובר קימור באיזור ה-16 רגל.

ההשראה לעיצובו היא חדר אחר אשר נודכ כ'חדר הכחול' אשר שימש את ג'ורג' וושינגטון למפגשים חברתיים, ושכונה Leeve, מילה שמקורה במסורת החצר הבריטית.

מכאן גם הכינוי סגלגל. שכן ב-Leeve אורחים נעמדו במעגל כדי לקבל את ברכת בעל המקום, במקרה זה הנשיא, ולכן החדר עוצב בצורה שבה אורחים יעמדו במעין עיגול אליפטי.

את מנהג קבלת הפנים בעמידה במעגל, בחר לסיים הנשיא תומאס ג'פרסון שהחליף את המחוות הפורמליות של בני אצולה בלחיצת יד פשוטה.

 

הנשיא אובמה בחדר הסגלגל (צילום: White House Museum)

שולחן הכתיבה הנשיאותי

אחד מסמליו של הבית הלבן הוא שולחן הכתיבה המיתולוגי שמקורו בבריטניה, בשנת 1855, מצא צייד הלוויתקנים ג'ורג' הנרי ספינה נטושה באי הארקטי 'באפין' שהושבה לבריטניה.

הספינה שימשה את הצי הבריטי במשך שנים. מתוך גוף האלון של הספינה נוצר השולחן השוקל למעלה מ-1000 פאונדים אשר הוענק כמתנה על ידי המלכה ויקטורה לנשיא רותפורד הייז באמצע המאה ה-19.

 

שולחן הכתיבה הנשיאותי (צילום: THe White House Historical)

האם הבית הלבן רדוף?.

יש הטוענים כי ראו את רוחו של אברהם לינקולן בשטח הבית מספר פעמים.

ומי האנשים שחזו בנשיא המפורסם? לא בדיוק עוברי אורח טיפוסיים.

רה"מ בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל, מלכת הולנד וילהלמינה, ואפילו הגברת הראשונה של הנשיא ה-30 קלווין קולידג', גרייס, טענו כולם כי ראו בו את רוחו של "הונסט אייב".

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE