הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד מכה לבייג'ינג: טראמפ עתיד להורות על הפסקת למכור לבייג'ינג מנועי סילון
מנועי הסילון המפורסמים של חברת ג'נרל אלקטריק האמריקנית הם הבחירה המועדפת על חברות התעופה הסיניות. עתה ממשל טראמפ מבקש לעצור מכירה זו בשל חשש מהעתקות. ראשי החברה שמנסה להתאושש מעשור כלכלי קשה שכלל את צניחת ערך המנייה, מבקשים להיאבק במהלך
ממשל טראמפ עלול להפסיק לייצא מנועי מטוסים המיוצרים על ידי חברת General Electric לסין בשל חששות שהמנדסים הסינים מנסים להעתיק את אופני וטכניקות הייצור של המנועים, כך לפי דיווח של עיתון הוול-סטריט ג'ורנל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטה החברה (צילום: WAMC)

הבית הלבן שוקל לסרב להעניק רישיון ל-CFM להמשיך לייצר מנועים אלה עבור סין. CFM היא החברה המייצרת בשיתוף של GE ו-Sarafan הצרפתית את המנועים.

המהלך עלול להשפיע באופן קשה על ג'נרל אלקטריק המבקשת להילחם בהצעת הנשיא.

החברה שספגה מכה אחר מכה בעשור האחרון, בשל סקנדל זיופי מאזני החשבונות, וכניסת תחרות מאסיה שפגעה ברווחי החברה ובערך מניית החברה, סבורה שניסיון סיני להנדס מחדש את המנועים, ולהעתיקם הינו מסובך בהרבה משסבורים אנשי מחלקת המדינה והבית הלבן.

על כן ראשי החברה, מתנגדים לאיסור בטענה שהסינים לא מסוגלים להעתיק את גוף המנועים המורכב, ועל כן אין סיבה לחשש.

תעופה הינה אחת מתחומי המפתח של GE, והיא נותרת נקודת אור במנעד העסקים של מי שהייתה פעם החברה הגדולה בארה"ב, ושעתה נאבקת לחזור לימי גדולתה.
 
 
 
אחד ממנועי הסילון של החברה (צילום: GE)
 
ההצעה לאסור את המכירה מגיעה כחודש ימים לאחר החתימה ההסיטורית על שלב 1 בהסכם הסחר שבין סין וארה"ב. החתימה הגיעה לאחר כ-18 חודשים של מלחמת סחר בין שתי הכלכלות הגדולות בתבל.
 
בכירי הממשל יפגשו ביום שלישי השבוע לדון בצעדי דחיית הרישיון, וכשבוע וחצי לאחר מכן, בתאריך ה-28 בפברואר יתכנסו חברי קבינט אחרים לדון בנושאים נוספים הקשורים במדיניות הסחר האמריקנית למול סין. 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE