הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא הגיוני שהנטל הכלכלי יפול עלינו": תושבי פורט לודרדייל נאלצים להרתיח מי שתייה
750 מיליון ליטר של מי שפכים זרמו בצינורות המים של פורט לודרדייל, ולפי העירייה הסיבה לכך היא התשתית המיושנת שקיימת. אלא שכעת לא נמצא פתרון שיאפשר להחליף את הצינורות, והעירייה נאלצת למצוא פתרונות זמניים. ראש העיר: "המימון חייב להגיע מהרמה הפדרלי או המקומית"

יותר מ-200 מיליון גלון (כ-750 מיליון ליטר) של מי ביוב מזוהמים נכנסו לצינורות המים של פורט לודרדייל במהלך שלושת החודשים האחרונים, כך על פי העירייה שהצביעה על התשתיות המיושנות שקיימות בעיר כסיבה המרכזית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צוותי עיריית פורט לודרדייל עומלים על לתקן צינור מים שהתפוצץ בעיר (צילום: AP)

 

לפי העירייה, מדובר בכמות מי שפכים המספיקה למלא 320 בריכות אולימפיות. תושבי פורט לודרדייל חוו לא פחות מתשעה ניתוקים מזרם המים מאז חודש דצמבר, כשהמקרה האחרון אירעה ב-8 בפברואר. בשל כך, התושבים התבקשו להרתיח את המי השתייה ואת המים שעמם הם מצחצחים שיניים. הוראה זו החזיקה מעמד כעשרה ימים עד שאתמול (ראשון) היא הוסרה לחלוטין בעקבות בדיקה שאישרה את טיב המים.

דין טרנטליס, ראש עיריית פורט לודרדייל, מבקש התערבות מצד המדינה (פלורידה) ומצד הממשל הפדרלי: "בהתחשב בגודל הזיהום, אין לי כל ספק שאנחנו צריכים להיות זכאים לסיוע כלכלי לבנות מחדש את מערך הצינורות. לא הגיוני שהנטל הכלכלי יפול רק עלינו", הוא אמר.

 

צינור מים התפוצץ בדצמבר האחרון והציף שלוש שכונות בעיר (צילום: AP)

 

בחודש דצמבר אירעו 6 תקלות בזרם המים במהלכן 127 מיליון גלון (כ-480 מיליון ליטר) של מי שפכים זרמו ברחובות של שלוש שכונות בעיר. במהלך תקופה של עשרה ימים בסוף חודש ינואר נשפכו 79.3 מיליון גלון (כ-300 מיליון ליטר) נוספים לאגם ג'ורג' אינגלש (בסמוך מרכז הקניות "הגלריה").

ג'ף מאג'יו, דייג הגר בעיר, סיפר לתקשורת המקומית שהוא לא חזר לאגם מאז שמי הביוב החלו לזרום: "כל הדגים מתים, ולא רק הם: סרטנים ועוד גם מתים שם".

כאמור, התקלה האחרונה בזרם המים טופלה, אך התושבים מודעים לכך שזה רק עניין של הזמן עד שהצינורות יקרסו בשנית. הסיכויים לקבל מימון חיצוני מצד הממשל בטלהסי או הממשל הפדרלי הם דווקא גבוהים, אך מכשולים רבים נמצאים בדרך, בעיקר בהיבט הבירוקרטי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE