הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'עד 120, ויותר': 6 חיות שבורכו בתוחלת חיים ארוכה, מאוד ארוכה
לפניכם כמה מהחיות "הזקנות" ביותר בעולם. מצב בן 200 שנים, כרישים בני יותר מ-400 שנים, תוכי בן 120 ועד למדוזה אלמותית: הרשימה שלפניכם מלאה ביצורים מרתקים עם תוחלת חיים שלא מהעולם זה.

כולנו רוצים להאריך ימים, הלוא כן? הלוא כולנו מייחלים לשרוד עד גיל 100, באופן טבעי? בזמן שאנו רק יכולים לחלום על מתנה שכזו, כמה חברים ממלכת החיות נהנים מתוחלת חיים ארוכה, אפילו מאוד!

לפניכם כמה מהחיות "הזקנות" ביותר בעולם. מצב בן 200 שנים, כרישים בני יותר מ-400 שנים, תוכי בן 120 ועד למדוזה אלמותית: הרשימה שלפניכם מלאה ביצורים מרתקים עם תוחלת חיים שלא מהעולם זה.

  1. ספנודון (Tuatara)

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ייחודי למדינת ניו זילנד, צאצאי דינוזאורים (היחידים שלא הוכחדו). הספנודון מוגדר כמאובן חי שלא השתנה במשך מיליוני שנים, מה שהופך אותו לפרה-היסטורי של ממש. הזוחל החמוד אמנם די קטן (פחות מקילוגרם), אבל נהנה בחיים ארוכים במיוחד. בשלות מינית מגיעה אך לאחר 10-20 שנים, תוחלת חייהם קרובה למאה שנים, ואף יותר במקרים מסוימים. (111 שנים)

כיום, למרבה הצער, חיה זו נמצאת בסכנת הכחדה ומאמצים רבים נעשים כדי לקדם את הישרדותה.

2. קיפוד ים אדום

 

יצורים קטנים ודוקרניים אלה, קיפודי ים אלה ייחודיים לאוקיינוס השקט. לרוב, הם משגשגים במים רדודים ו/או סלעיים ונמנעים מאזורים גליים. הם מגיעים לרוחב של כ-15 סנטימטרים ולרוב נמצאים כ-90 מטרים מתחת לפני המים. הקיפודים האדומים מאריכים ימים כתוצאה מצריכת צמחייה ימית והגנה מפני טורפים, תודות לשיער קוצני במיוחד.

אחד ממאפייניו המדהימים ביותר של קיפוד זה, היא יכולתו המדהימה לרפא עצמו. זנים שונים של קיפוד הים האדום חיו עד גיל 200.

3. לווייתן קשוּת ראש (בלנה גרינלנדית)

 

לוויתן ארקטי זה לא 'פופלארי' כמו דודיו האחרים (כמו למשל לווייתן אורקה); עם זאת, הוא די ייחודי. לווייתן זה יכול לחיות יותר מ-200 שנים, מה שהופך אותו ליונק בעל תוחלת החיים הארוכה ביותר ברשימה. בשנת 2019, חוקרים בחנו את הקוד הגנטי של 252 בעלי חוליות דרך פריזמה של "שעון תוחלת חיים" (המעריך את תוחלת החיים באמצעות אינפורמציה גנטית). הם הסיקו כי תוחלת החיים הממוצעת של לווייתן זה היא 268 שנים.

מאפיין ייחודי נוסף של לוויתן קשות הראש הוא פיו – הפה הגדול ביותר בממלכת החיות. פיו של לוויתן בוגר שווה ערך לכשליש מכלל מגופו.

4. צב אלדברה (צב יבשה ענק)

 

מקורו של צב ענק זה הוא איי אלדברה שבאוקיאנוס ההודי. מעבר להיותו הצב הגדול ביותר, הוא גם מתהדר בתוחלת חיים ארוכה במיוחד.

חיות אלה יכולות להגיע לגיל 100 המופלג. צב אלדברה בשם ג'ונתן, שהגיע לסט. הלנה בשנת 1882, חוגג בימים אלה 188 שנים, והיד עוד נטויה. ג'ונתן הוא החיה המבוגרת ביותר בעולם. עם זאת, צבים אלה יכולים לעבור את רף 200 השנים. צבים בוגרים יכולים להגיע למשקל של 250 קילוגרמים ויותר; הם מגיעים לבגרות מינית בגיל 25.

5. מקאו (תוכי טרופי)

 

תוכי צבעוני זה הוא הזן הגדול ביותר, מתוך 370 זנים של תוכים, ולו תוחלת חיים ארוכה במיוחד (60-80 שנים).

תוכים אלו מצויים במרכז ובדרום אמריקה, יש להם מקור גדול וחזק במיוחד וגם לשון קשקשית. אלו ציפורים סוציאליות החיות בלהקות (10 עד 30 פרטים). המקאו המבוגר ביותר בעולם הוא צ'ארלי, שבקע בשנת 1899, וחי כיום בממלכה המאוחדת.

6. ישנונן גרינלנדי (Greenland Shark)

 

אחד ממיני הכרישים היחידים החיים באזור הארקטי, זהו כריש בגודל בינוני הישן רוב הזמן, ואשר חי באזור צפון האוקיינוס האטלנטי והארקטי שסביב קנדה, גרינלנד, נורווגיה ואיסלנד. הוא יכול לחיות עד גיל 400 ומגיע לבגרות מינית בגיל 150. עם זאת, גילם הממוצע קרוב יותר ל-272 שנים.

לא יודע מדוע כרישים אלו חיים כל הרבה שנים, בהשוואה לכרישים אחרים החיים בממוצע עד גיל 20-30 שנים; המדענים מעריכים כי הטמפרטורות הנמוכות של מימי האוקיאנוס הארקטי תורמים לתוכלת חייהם הנדירה.

 

 

65% לא
35% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE