הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה: מייקל בלומברג ישתתף בעימות של הדמוקרטים
ימים ספורים לפני הפריימריז בנבאדה ושבועיים לפני "סופר טיוזדיי", ראש עיריית ניו יורק לשעבר מגביר את הפעילות של הקמפיין הנשיאותי שלו. עם ארבעה סקרים שמצביעים על תמיכה העולה על 10%, בלומברג יוכל להשתתף בעימות שיערך מחר בלאס וגאס

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, יוכל להשתתף בעימות הדמוקרטי שצפוי להתקיים מחר (רביעי), וזאת לאחר שהשיג את התמיכה הנדרשת בסקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלומברג (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בלומברג מנהל את הקמפיין שלו בשונה משאר המתמודדים. הוא החליט לוותר על שתי המדינות הראשונות שבהן התקיימו בחירות מקדימות - איווה וניו המפשייר. במקום, הוא מתרכז במדינות שבהן התושבים יצביעו בעוד שבועיים בדיוק במה שמכונה "סופר טיוזדיי".

בנבאדה דווקא תתקיים אספת בחירות (Caucus) ביום שבת הקרוב, ובלומברג יוכל להשתתף לאחר שסקר שהוכן במשותף ע"י NPR ו-PBS מצא כי 19% מהמצביעים הדמוקרטים תומכים בו. מדובר במספיק למצב את ראש העיר לשעבר במקום השני (אחרי ברני סנדרס שגרף 31%).

ממצא מעניין של הסקר נמצא מיד לאחר מכן: במקום השלישי ניצב ג'ו ביידן, לשעבר סגן הנשיא, עם 15% - 9% פחות ממה שקיבל בסקר דומה שנערך בדצמבר. במקום הרביעי נמצאת אליזבת' וורן עם 12% (ירידה של 5%), אחריה איימי קלובשר עם 9% (עלייה של 4%). באופן מפתיע, פיט בוטיג'ג' איבד 13% מתומכיו וזוכה לשיעור תמיכה של 8% בלבד, וזאת למרות הניצחון באיווה וההפסד המזערי לסנדרס בניו המפשייר.

כדי להתקבל לעימות, על המועמד לקבל לפחות 10% תמיכה בארבעה סקריים ארציים. עד לפרסום הסקר המדובר, בלומברג זכה לרף התמיכה הזה בשלושה סקרים קודמים, לרבות זה שהוכן ע"י רשת פוקס ניוז.

מעבר לרף התמיכה בסקרים, במפלגה הדמוקרטית דרשו מהמועמדים בעימותים קודמים להציג את התרומות שלהן כדי לוודא שהם עברו רף מסוים (של תורמים, לא של הסכום שנתרם). היות שבלומברג מממן את הקמפיין בעצמו ואינו מקבל תרומות, קריטריון זה שלל את האפשרות שישתתף עד כה, אך המארגנים שנבאדה החליטו שלא להציב את הדרישה הזו.

לכן, בלומברג יצטרף אל סנדרס, בוטיג'ג', וורן, ביידן וקלובשר בעימות שיערך ביום רביעי וישודר בערוצי NBC ו-MSNBC.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE