הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משפטו של הארווי ויינשטין מתקדם לעבר שלבי ההכרעה
היום התכנסו חברי חבר המושבעים כדי להכריע אם להרשיע את מפיק העל לשעבר, שהואשם בהתנהגות מינית לא נאותה ע"י כ-80 נשים. לפי עורכי דינו של ויינשטיין, יחסי המין שקיים עם השחקניות נעשה בהסכמה מלאה, אך העדויות הקשות סותרות את הטענה

חבר המושבעים במשפטו של הארווי ויינשטין סיים לפני זמן קצר את היום הראשון של השלב המכריע שבו יוחלט אם מפיק הסרטים היהודי יורשע בשלל העבירות המיניות שבהן מואשם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויינשטין מגיע לבית המשפט, מוקדם יותר היום בניו יורק (צילום: רויטרס)

 

מתוך 12 האנשים שמונו לגוף שאמור להכריע ישנם חמש נשים ושבעה גברים. עליהם להחליט אם ויינשטין יורשע באונס של ג'סיקה מאן, שחקנית לשעבר, בבית מלון בניו יורק ב-2013. בנוסף, הם יצטרכו לקבוע האם התביעה הציגה תשתית ראיות מספקת ע"מ להרשיע את ויינשטין בכך שהכריח את מימי היילי, דוגמנית לשעבר, לקיים עמו יחסי מין אוראליים בדירתו.

מעבר לכך, חבר המושבעים יבחן את עדותה של אנאבלה שיורה, שחקנית מוכרת מסדרות כגון "הסופרנוס" אשר טוענת שויינשטין אנס אותה בדירתה בתחילת שנות ה-90. חשוב לציין כי חוקי ההתיישנות חלים על המקרה הזה, אך בתביעה החליטו לזמנה כעד על מנת לחזק את הטענה לפיה ויינשטין תוקף מינית נשים במשך עשורים ארוכים.

ויינשטין בן ה-67 כפר באשמה וטוען שיחסי מין שקיים היו בהסכמה מלאה של שני הצדדים. 

 

אנאבלה שיורה מגיעה למסור את עדותה בביהמ"ש בניו יורק בחודש שעבר (צילום: AP)

 

יותר מ-80 נשים האשימו את המפיק ההוליוודי, שעומד מאחורי סרטים כגון "ספרות זולה" ו-"נאום המלך", בהתנהגות מינית לא נאותה, החל מרמיזות ואמירות מקוממות וכלה באונס.

במהלך המשפט שהתנהל בניו יורק, שני עדים המפתח לפרשה היו היילי ומאן. כל אחת עלתה לדוכן העדים וסיפרה על האופן שבו ויינשטין פיתה אותן, תוך כדי שהוא מבטיח לקדם את קריירת המשחק שלהן. כשהחל במעשיו המיניים, הן ניסו להתנגד אך ללא הצלחה.

כאמור, במהלך המשפט נטען ע"י עורכי דינו של ויינשטין כי הייתה הסכמה מלאה לכל המעשים המיניים, אך בהיעדר הוכחה על כך ובהתחשב בעדויות הקשות - קשה לראות מצב שבו חבר המושבעים יחליט שלא להרשיע את מפיק העל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE