הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קומבוצ'ה: 6 יתרונות בריאותיים של המשקה הטרנדי והבריאותי
כמו בכל טרנד, יכול להיות שאתם מבולבלים או לא בטוחים מה נכון ומה מוגזם. אז ככה, כדי לעשות לכם סדר – לקומבוצ'ה יתרונות רפואיים שאומתו על ידי רופאים ותזונאים. לפניכם יתרונותיו האמיתיים של משקה הקומבוצ'ה

בטוח שמעתם מכבר את המילה 'קוֹמבּוצ'ה' נזרקת באוויר. נראה כי המשקה המותסס והסופר-בריא נמצא בכל מקום, הוא עוזר בירידה במשקל, מחזק את המערכת החיסונית ועוד. כמו בכל טרנד, יכול להיות שאתם מבולבלים או לא בטוחים מה נכון ומה מוגזם. אז ככה, כדי לעשות לכם סדר – לקומבוצ'ה יתרונות רפואיים שאומתו על ידי רופאים ותזונאים. לפניכם יתרונותיו האמיתיים של משקה הקומבוצ'ה:

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נתחיל בהסבר קצרצר: במקור מסין, מדובר בתערובת של תה שחור או ירוק, סוכר וזנים מסוימים של בקטריה ושמרים שעוברים תהליך תסיסה למשך שבוע שלם. במהלך השבוע, הבקטריה והשמרים ממירים את הסוכר לאתנול וחומצה אצטית, המעניקה למשקה הבריא את טעמו החמצמץ והייחודי. השלמת התהליך כוללת הוספת סוכר, פירות או תמציות טעם אחרות.

יצוין כי למשקה אחוזי אלכוהול נמוכים (0.5-3)

  1. מכיל פרוביוטיקה

 

במהלך התסיסה, נוצרת חומצת חלב הידועה ביכולותיה ומאפייניה הפרוביוטים. ברמות מסוימות, חיידקים אלה יכולים לאזן את המיקרוביום במעי ולסייע בפעולת העיכול. תזונאים רבים מאמינים ששתיית משקה הקומבוצ'ה מטיבה עם בריאות גופנו תודות לחיידקים אלו, אך גם מציינים כי יש להמשיך ולחקור את המשקה עצמו.

  1. מכיל נוגדי חמצון

 

המשקה הבריא מכיל לרוב תה ירוק, מקור נהדר לנוגדי חמצון מסוג פוליפנול. ביכולתם של נוגדי חמצון אלה למזער רדיקלים חופשיים, כך בעצם מגן המשקה על בריאות התאים והמולקולות בגוף. כשאתם רוכשים את המשקה, שימו לב לתווית המוצר וודאו כי הוא אכן מכיל תה. אם הוא אינו מכיל תה - לא מדובר במשקה קמבוצ'ה, אלא במשהו דומה.

  1. מגביר חילוף חומרים

 

המשקה מגביר את קצב חילוף החומרים, תודות לרכיב ה-EGCG המצוי בתה ירוק.

  1. מטפל בעצירות

 

החיידקים המצויים במערכת העיכול משחררים אנזימים העוזרים לעכל ולפרק את האוכל שצרכנו. כאשר אנו מאבדים את האיזון הבקטריאלי, כתוצאה מהרגלי תזונה מודרנית, אחת התוצאות עלולה להיות עצירות.

כמקור פוטנציאלי לפרוביוטיקה, קומבוצ'ה מאזנת את רמות החיידקים הטובים בבטן ומקלה על בעיות בעיכול.

  1. חיזוק המערכת החיסונית

 

מערכת העיכול והמערכת החיסונית שזורות זו בזו – 70% מהמערכת החיסונית האנושית מצויה במערכת העיכול. המעי היא הערוץ המרכזי בין הסביבה החיצונית למערכות הפנימיות – המעי הוא הראשון שנחשף, וגם מזהה, גורמים מזיקים באוכל שאנו אוכלים.

עם כך, בריאות אופטימלית של המעי היא המפתח למערכת חיסונית חזקה, והיתרונות של המשקה הבריאותי יכולות, באופן עקיף, לחזק את המערכת החיסונית.

  1. ניהול רמות כולסטרול

 

הדעות בעניין זה חלוקות – חלק מהמומחים טוענים כי המשקה מוריד את הסיכון למחלות לב, כשמנגד טוענים המומחים כי השפעה זו הינה זעירה. מה שאנו יודעים בבטחה: קומבוצ'ה מורידה כולסטרול רע (LDL) ומעלה את רמות הטריגליצרידים המעלים את רמות הכולסטרול טוב (HDL).

יתרה מכך, תה ירוק מגן על חלקיקי ה-LDL ומונע התחמצנות, המיוחסת למחלות לב.

 

נשים בהריון או שמניקות, ילדים ואלה הסובלים ממחלות כרוניות (מחלת כבד, כליות ו-HIV) – להם מומלץ להימנע משתיית המשקה.

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE