הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשהטבע מצלצל: הסרט החדש מבית דיסני, בכיכובו של האריסון פורד, מרגש וטוב
התוצאה מרגישה קלישאתית ונדושה קמעה – כזו שתגרום לכם להיות מודעים לעצמכם כשתתאנחו בהתרגשות למול כלבים ממוחשבים. עם זאת, מדובר בבידור מיושן וטוב עם סיפור ועלילה בועטים.

'בטהובן' פוגש את 'גלדיאטור' בסרט ההרפתקאות החדש של דיסני המתמקד בחייו של כלב, אשר קופץ מן המסך ומלקק את פניך. האפקטים דיגיטליים אך הלב והרגש  אנלוגיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באק וט'ורנטון

חיית מחמד גדולה, אוילית, מגושמת ושובת לב – באק, כלב מזן סט. ברנרד, חייב למצוא את הלוחם והשורד שחבויים בו, לאחר שהוא נמכר לעבדות על ידי חוטפי כלבים, בשלהי המאה ה-20. באק נשלח לעבוד בצוות מזחלה בקלונדייק הקפואה, עיירה שמשכה לגבולותיה אנשים רבים עם תחילת הבהלה לזהב. תחילה, באק הוא אחד הכלבים המשתרכים מאחור, ממש מאחוריו של כלב אלפא נבזי בשם ספיטץ. אבל באק מוצא חבר בט'ורנטון (אותו מגלם האריסון פורד) – שבליבו עצב גדול ושכל מבוקשו הוא חופש ולאו דווקא זהב. פורד מספק קריינות, גם כן.

התסריטאי מייקל גרין הוא האחראי לאדפטציה זו, שמבוססת על סיפורו הקלאסי של ג'ק לונדון משנת 1903. אדפטציות רבות הופקו במרוצת השנים – ב-1923 ראתה אור אדפטציה אילמת וכן שלוש סרטים נוספים בשנים 1935 (קלארק גייבל), 1972 (צ'רלטון הסטון) ו-1997 (ראטג'ר האוור). הסרט, בבימויו של כריס סאנדרס, מסמל עזיבה מעולם האנימציה ומעבר לסרט משולב דמויות ממוחשבות.

באק חי חיים מפנקים ככלבו הנהנתני של שופט קליפורני (ברדלי וויטפורד); אך אז, באישון לילה, גנבי כלבים מפתים את באק אל מחוץ לביתו בזמן שהיה בעונש במרפסת הקדמית. האכזריות שלהם מזעזעת, בהתחשב בעובדה שעד כה לא יכולנו שלא לחייך בעקבות שובבותו של הכלב המסכן.

תחילה, מוצא עצמו באק כחלק מצוות דואר צרפתי-קנדי המנוהל על ידי פראולט (עומר סיי) ואשתו (קארה ג'י), והעבודה קשה אך אינה מבישה. למרבה הצער, באק מוצא עצמו תחת השוט של הרפתקן בזוי, נתעב ותאב בצע בשם האל (דן סטיבנס). אשתו מרסדס (קארן גיליאן) היא היחידה שעוד איכשהו מצליחה לרכך אותו.

האל משתוקק למצוא זהב, אך לא יודע כיצד לגשת למשימה  - מה שהופך אותו לטורף מסוכן, מסוכן יותר מכל כלב. ואז, מה שנראה כניסיון לאזן בין 'רע' ל'טוב', מושיעו של באק, ט'ורנטון, נכנס לתמונה – בודד, עיקש ורגזן, שיכור, אך בעל לב זהב שאוהב ומכבד את באק.

משום שבאק במהרה מוכיח כמה הוא גיבור, אלה חייו הקודמים והנהנתנים, כביכול, בביתו הקודם שמרגישים עכשיו כמו עבדות – ולא מצבו הנוכחי. הוא התמודד באומץ למול ספיטץ הבריון, שרד שלד וקרח, נפנף מעליו דובים מפחידים ועוד. הוא הופך בבטחה ובמהרה לסופר-כלב חכם, נבון ואמיץ. הוא עונה לקריאת הטבע הפראי, ממש כמו מוגלי בסוף 'ספר הג'ונגל' הנענה לקריאת האנושות.

התוצאה מרגישה קלישאתית ונדושה קמעה – כזו שתגרום לכם להיות מודעים לעצמכם כשתתאנחו בהתרגשות למול כלבים ממוחשבים. עם זאת, מדובר בבידור מיושן וטוב עם סיפור ועלילה בועטים.

הסרט עתיד להגיע לאקרנים ב-21 בפברואר.

 

צפו בקדימון:

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE