הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המיליונים של בלומברג לא עזרו: המתקפה החלה
לאחר שדלפו לכלי התקשורת קלטות ישנות בהן נשמע המועמד הדמוקרטי מתבטא בגזענות כנגד אפרו-אמריקנים, ולאחר תלונות של נשים שעבדו תחתיו על אווירה מפלה וסקסיססטית, יצא אמש לראשונה מייקל בלומברג מהצללים, ועלה לבימת הדיבייט הדמוקרטי שהתקיים בלאס וגאס נבדה

אמש לראשונה מאז החל את הקמפיין הנשיאותי שלו, עלה מייקל בלומברג לבמת המתמודדים בדיבייט הדמוקרטי שהתקייים בלאס וגאס נבדה.

בלומברג אינו מועמד טיפוסי. בחודשיים האחרונים המיליארדר היהודי מניו יורק תדלק את הקמפיין הנשיאותי שלו בלמעלה מ-500 מיליון דולרים, זאת עוד בטרם רשם את עצמו על פנקס המתמודדים במדינות כמו איווה, נבדה, וניו המפשייר. קרי עוד בטרם החל באופן רשמי את ההתמודדות.

ולמרות זאת, המועמד הדמוקרטי פיזר סכום הגבוה מזה אותו השקיע הנשיא דונאלד טראמפ במאמצי היבחרותו לנשיאות ארה"ב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלומברג מנסה להסביר את התבטאויותיו כלפי נשים ואפרו אמריקנים (צילום: Slate.com)

נכון לאמש, ייתכן והכסף הזה ''נזרק מהחלון'', שכן החל מדקות הפתיחה של הדיבייט היה ברור לכולם כי בלומברג - המועמד המדובר ביותר כרגע בערוצי התקשורת האמריקניים - הולך להפוך למטרה נייחת עבור יתר המתמודדים.

למרבה האירוניה התחמושת שבפי המתמודדים הייתה לקוחה דווקא מפיו של בלומברג עצמו שקלטות בהן התבטא באופן מפלה כלפי אפרו-אמריקניים, ועדויות של נשים שטוענות כי החפיץ אותן ויצר סביבת עבודה סקסיסטית צצו בשבועות האחרונים.

 

כותרת עיתון הניו יורק פוסט מהבוקר (צילום: NY Post)

את ההתקפה הובילה הסנאטורית אליזבת' וורן "הדמוקרטים לא ינצחו אם למיליארדר הזה יש היסטוריה של הסתרת החזרי מס, הטרדות נשים, ומדיניות גזענית".

וורן התייחסה כמובן לקלטות שפורסמו באחרונה בהם מתאר בלומברג את הצורך של שוטרים לפעול בעיקר כנגד בני מיעוטים בעיר ניו יורק בהיותו ראש עיר, שכן לטענתו, "כ-95% ממקרי הפשע בעיר מתבצעים בידי בני מיעוטים בין הגילאים 20 ו-30", כך לפי ראש העיר לשעבר בקלטות שצפו. 

הפיתרון שהציע בלומברג פשוט, "לזרוק  אותם על הקיר ולחפש על גופם".

במקביל תקפה אליזבת' וורן את העובדה שתאגיד 'בלומברג' חתם עם מספר נשים עסקאות שתיקה בגין הטרדות שחוו במקום העבודה. וורן תבעה מראש העיר לשעבר לפרסם את תוכן הסכמי השתיקה.

המועמדת איימי קלובשר הצטרפה למתקפה,  "אני חושבת שאנו צריכים משהו שונה מדונלאד טראמפ. משהו שונה, לא מישהו עשיר יותר",  אמרה הסנאטורית ממינסוטה שהתייחסה להונו של בלומברג המוערך בכ-62 מיליארד דולרים.

 

בלומברג באסיפת בחירות בוורג'יניה (צילום: NBC News)

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן האשים את בלומברג במדיניות ש"זרקה קרוב ל-5 מיליון גברים שחורים צעירים כנגד הקיר כדי לחפש על גופם".

בלומברג עצמו חזר על המנטרה כי הוא היחיד שיכול להביס את הנשיא, "אם סנדרס שהינו המועמד המוביל, ירוץ, נקבל ארבע שנים נוספות של דונאלד טראמפ כנשיא.

אני כניו יורקר, יודע כיצד להתמודד עם הנוכל היהיר דונלד טראמפ", אמר בלומברג, שסיים את הדיבייט חבול.

למרות זאת, נראה כי הימצאותו בצמרת הדמוקרטית מובטחת עד קו הסיום של המירוץ הדמוקרטי שיגיע לסופו בחודש יוני השנה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE