הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוזיאון בפלורידה מנציח את זכרו של סטיבן סוטלוף, העיתונאי היהודי שנרצח ע"י דאעש
בתערוכה חדשה מוצגים הישגיו המרשימים של סוטלוף, שנרצח ב-2014 ע"י ארגון הטרור האכזרי. סוטלוף למד בישראל ואף עשה עלייה, אך עבודתו לקחה אותו למקומות הקשים ביותר, לרבות סוריה בה חייו הסתיימו בטרגדיה

6 וחצי שנים לאחר שנשבה ונרצח באכזריות ע"י ארגון הטרור דאעש, הקהילה היהודית בדרום פלורידה מנציחה את זכרו של סטיבן סוטלוף ז"ל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוטלוף לצד התערוכה החדשה (צילום: מוזיאון היהודי של פלורידה / EPA)

 

במוזיאון היהודי של פלורידה (Jewish Museum of Florida) במיאמי ביץ' מציגים תערוכה גדולה על חייו המקצועיים של סוטלוף, עיתונאי שלמד במרכז הבינתחומי הרצליה ולאחר מכן עשה עלייה לישראל. עבודתו בסוריה, בייחוד בכל הקשור למשבר הפליטים במהלך מלחמת האזרחים, זיכתה את סוטלוף בכינוי "הקול של מי שלא יכול לדבר" ע"י מספר ארגוני חדשות מובילים, לרבות טיים ורשת NBC.

בקיץ 2013 סוטלוף הגיע לסוריה ונחטף ע"י ארגון הטרור הרצחני, ששלט באותם ימים בשטחים גדולים באזור עיראק וסוריה. הוא הסתיר את זהותו היהודית וצם בחשאיות ביום הכיפורים. על אף הניסיונות לאתרו ולשחררו, מחבלי דאעש ערפו את ראשו ופרסמו תיעוד של המעשה בספטמבר 2014.

כעת, הוריו מקווים כי התערוכה במוזיאון תגרום לכך שאנשים יזכרו את סוטלוף בזכות עבודתו העיתונאית, ולא בשל הנסיבות שבהן סיים את חייו: "חשוב לנו שאנשים יראו איזה מין בן אדם סטיבן היה, כיצד גדל והפך לאדם שתרם רבות לארגוני חדשות", אמר אביו של סוטלוף, ארתור.

סוזן גלדסטון, מנהל המוזיאון במיאמי ביץ', אמרה השבוע כי "אני לא יודעת אם כולם מכירים את כל מה שסטיבן השיג בחייו. הוא היה אחד הראשונים לדווח על מתקפת הטרור בקונסוליה האמריקנית בבנגאזי. זה חשוב שאנשים ידעו את סיפורו המלא", היא הסבירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE